Łatwy i wydajny transport towarów na krótkich dystansach
Ciągnik magazynowy z obsługą pieszą P50 firmy Linde Material Handling jest przeznaczony do wyjątkowo elastycznych procesów transportowych z jedną lub kilkoma przyczepami. Użytkownik czerpie korzyści z prostego sterowania, precyzyjnego oświetlenia i skutecznych hamulców. Maszyna jest bardzo zwrotna, a manewrowanie nią na ograniczonej powierzchni w wąskich korytarzach lub windach jest wyjątkowo łatwe. Ciągnik został zaprojektowane tak, aby zapewnić stabilność na trzech kołach, dzięki czemu operator może używać go na rampie czy nierównym podłożu. Maksymalny uciąg wynosi 5 ton, natomiast prędkość – 6 km/h.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Dwa tylne koła są schowane w obrębie podwozia, co zapobiega zaklinowaniu się ich w przeszkodzie lub zgnieceniu czegoś. Ponadto maszyna nie posiada ostrych krawędzi, o które operator mógłby się zranić, a specjalny kształt dyszla zabezpiecza dłonie pracownika podczas jazdy. Po zwolnieniu przez operatora przełącznika jazdy wózek natychmiast automatycznie hamuje. Ciągnik P50 redukuje prędkość na zakrętach, co wyklucza powstawanie niebezpiecznych sytuacji.
- Nisko umieszczone osłony na koła
- Konstrukcja bez ostrych krawędzi
- Dyszel z ochroną rąk
- System redukcji prędkości na zakrętach
- Automatyczny hamulec postojowy
Ergonomia
Dyszel ciągnika ma ergonomiczny kształt i jest łatwy w obsłudze. Wszystkie ważne elementy znajdują się na głowicy dyszla. Można posługiwać się nimi na zmianę prawą lub lewą ręką, w związku z czym użytkownik nie musi puszczać dyszla. W przedniej i środkowej części maszyny znajdują się szerokie i głębokie schowki na folię opakowaniową, dokumenty przewozowe, rękawice robocze i przybory do pisania.
- Ergonomiczny dyszel
- Możliwość obsługi prawą i lewą ręką
- Szerokie i głębokie schowki
Obsługa
Dzięki silnikowi o mocy 1,5 kW ciągnik P50 szybko osiąga swoją maksymalną prędkość zarówno bez ładunku, jak i z ładunkiem. Po zwolnieniu przełącznika jazdy mocny układ hamulcowy szybko zatrzymuje ciągnik z wagonikami. Takie współdziałanie silnika i hamulców zapewnia dużą wydajność transportu. Układ wspomagania pozwala na bezproblemowe posługiwanie się kierownicą i pomaga przy wykonywaniu manewrów w wąskich korytarzach. Znajdujące się po obu stronach wózka przyciski żółwiej prędkości ułatwiają precyzyjne i bezpieczne przyłączenie przyczepy do ciągnika.
- Wydajny silnik trójfazowy
- Skuteczne hamulce
- Precyzyjne wspomaganie układu kierowniczego
- Przyciski żółwiej prędkości
Serwis
Co 1000 motogodzin konieczne jest przeprowadzenie serwisu. Technik podłącza swój komputer do zintegrowanego w wózku złącza magistrali CAN, odczytuje wszystkie dane maszyny i w razie potrzeby dokonuje odpowiednich ustawień. Bez problemu dociera do ważnych podzespołów znajdujących się pod pokrywą z przodu wózka. Silnik trójfazowy nie wymaga konserwacji.
- Złącze magistrali CAN
- Łatwy dostęp do podzespołów
- Niewymagający konserwacji silnik trójfazowy
Wyposażenie specjalne
-
Osprzęt holowniczy
-
Boczna wymiana baterii
-
Pojemności baterii
-
Dodatkowe wyposażenie do baterii
-
Uchwyt na dodatkowe urządzenie
-
Przyciski żółwiej prędkości
-
Oświetlenie
Osprzęt holowniczy
Ciągnik jest wyposażony w prosty zaczep lub w osprzęt holowniczy umożliwiający podpięcie przyczep w kilku pozycjach.
Boczna wymiana baterii
Baterię można wymienić z lewej lub prawej strony wózka. Blokada utrzymuje baterię w bezpiecznej pozycji w komorze.
Pojemności baterii
Do tego wózka firma Linde oferuje szeroką gamę baterii o pojemności od 270 Ah (3 PzS) do 500 Ah (4 PzS).
Dodatkowe wyposażenie do baterii
Firma Linde oferuje prostowniki do wszystkich rodzajów baterii oraz stację do wymiany baterii, która może pomieścić jedną lub dwie baterie.
Uchwyt na dodatkowe urządzenie
Do uchwytu może zostać przymocowany terminal lub czytnik kodów kreskowych.
Przyciski żółwiej prędkości
Umieszczone po obu stronach wózka przyciski żółwiej prędkości ułatwiają precyzyjne i bezpieczne łączenie wózka z przyczepą.
Oświetlenie
Dostępne są różne modele wózków: z reflektorami przednimi, migającą lampą ostrzegawczą zamocowaną na drążku za fotelem oraz światłami tylnymi.