Zautomatyzowany transport ładunków na długich odcinkach

Autonomicznie sterowany paletowy wózek T-MATIC od firmy Linde Material Handling jest przeznaczony do transportu na dłuższych odcinkach, a także do układania ładunków przeznaczonych do wysyłki. Maksymalny udźwig tego modelu wynosi 3000 kg. Maszyna może pracować samodzielnie lub jako część zautomatyzowanej floty. W każdej chwili można przejść na ręczne sterowanie. System geonawigacji wózka nie wymaga instalowania dodatkowych urządzeń technicznych, takich jak linie indukcyjne w podłożu czy inne mechaniczne urządzenia nawigujące. System wykorzystuje działanie kamer oraz laserów, niezwłocznie reagując na obecność wszelkich przeszkód oraz innych pojazdów transportowych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii bezpieczeństwa i nawigacji model T-MATIC nadaje się również do zastosowań, w których ludzie i autonomiczne maszyny współpracują na ograniczonej ilości miejsca. T-MATIC jako autonomiczny wózek logistyczny powoduje mniej uszkodzeń towarów i infrastruktury.

Właściwości

Bezpieczeństwo

System nawigacji dostarczony przez firmę Balyo dostosowuje prędkość maszyny w czasie rzeczywistym. Dzięki temu flota wózków jest przez cały czas w ruchu i wykazuje optymalną produktywność przy wysokim poziomie bezpieczeństwa pracy. Wyposażenie odpowiedzialne za bezpieczeństwo – działające w oparciu o optykę laserową i monitoring kamerą – niezawodnie rozpoznaje ludzi, inne wózki i przeszkody, umożliwiając tym samym uniknięcie kolizji. Przyciski awaryjne, dźwiękowe sygnały ostrzegawcze i migające lampki uzupełniają pulę zabezpieczeń, które posiada wózek T-MATIC.

  • Profilaktyczny system bezpieczeństwa
  • Bezpieczne unikanie kolizji
  • Dźwiękowe i wizualne systemy ostrzegawcze

Obsługa

Wózek T-MATIC jest przeznaczony do pracy z ludźmi w tym samym otoczeniu. Maszynę można bezproblemowo przełączyć z trybu automatycznego na ręczny. Niezależnie od tego, czy praca odbywa się z wykorzystaniem pojedynczego wózka, czy zautomatyzowanej floty robotów, model T-MATIC można szybko dostosować do zmieniających się warunków pracy. Wymiana danych z innymi zautomatyzowanymi urządzeniami, takimi jak bramy i przenośniki rolkowe, a także integracja z systemami zarządzania magazynem i ERP odbywa się za pośrednictwem programu sterującego. Model T-MATIC gwarantuje optymalną prędkość jazdy przy maksymalnej wydajności transportu.

  • Obsługa przyjazna dla użytkownika
  • Sterowanie z możliwością włączenia obsługi floty
  • Komunikacja ze zautomatyzowanymi urządzeniami
  • Optymalna prędkość jazdy

Serwis

Elektroniczne i mechaniczne podzespoły wózka T-MATIC są łatwo dostępne, co zapewnia krótkie czasy przestojów konserwacyjnych i gotowość do pracy przez wiele lat. Bezobsługowy trójfazowy silnik prądu zmiennego zwiększa dyspozycyjność wózków, podobnie jak specjalnie opracowana sieć łącząca elektronikę sterującą wózkiem, przez którą istnieje możliwość odczytania i przeanalizowania wszystkich danych wózka T-MATIC na komputerze serwisowym. Istnieje też możliwość podłączenia systemu do zdalnej diagnostyki.

  • Cyfrowe narzędzie diagnostyczne
  • Zdalnie sterowany przegląd
  • Profilaktyczna konserwacja
  • Bezobsługowy silnik prądu zmiennego

Dane techniczne

Model Udźwig / Ładunek Wysokość podnoszenia Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) Promień skrętu Prędkość jazdy, z/ bez ładunku
T-MATIC 3,0 (t) 120 (mm) 24 / 345/375 (V)/(Ah) o. kWh 2735 (mm) 6/6 (max. 7,2/1,1) km/h

Wyposażenie specjalne

Kurtyna laserowa 2D

Model T-MATIC może być wyposażony w dwuwymiarową kurtynę laserową, która wspomaga badanie otoczenia z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa.

Czytnik kodów kreskowych

W wózku można zamontować czytnik kodów kreskowych umożliwiający wczytywanie danych dotyczących ładunku bezpośrednio z systemu zarządzania magazynem.

Linde BlueSpot™ z niebieską lampą diodową

Linde BlueSpot™

Dzięki wydajnym światłom Linde BlueSpot™pracownicy są w nieinwazyjny, a przy tym niezwykle skuteczny sposób informowani o przejeżdżających obok wózkach – bez irytującego hałasu oraz bez ryzyka.

Bateria żelowa

Wózki T-MATIC mogą zostać dostarczone również z baterią żelową, która nie wymaga zbyt wielu prac konserwacyjnych (np. nie ma potrzeby uzupełniania elektrolitu).

Przewód przedłużający do baterii

Dostępny jest przewód przedłużający o długości 3 m, który ułatwia ładowanie baterii.

Dodatkowy sygnał dźwiękowy

Wózki L-MATIC mogą zostać opcjonalnie wyposażone w dodatkowy sygnał dźwiękowy. Dzięki niemu maszyny są lepiej słyszalne w środowisku o wysokim poziomie hałasu.

Zapytaj o ofertę