Szybkie komisjonowanie na optymalnej wysokości
Wyposażone w maszt wózki do transportu poziomego N20 L i N20 Li firmy Linde Material Handling zapewniają krótkie drogi transportu i szybkie procesy komisjonowania. Umożliwia to konstrukcja pojazdu: stanowisko operatora z uchwytem na terminal lub listę komisjonowanych towarów znajduje się tuż koło wideł. Skraca to drogę, jaką musi przebyć operator, przyspiesza procesy pobierania towarów i nie naraża pracownika na zmęczenie. Pomocą jest również maszt: operator może podnieść paletę na wygodną dla niego wysokość, nie nadwyręża pleców i oszczędza czas. Do wyboru są różne rodzaje masztów — między innymi wersja przeznaczona do równoczesnego komisjonowania na dwóch poziomach, a także wysokość początkowa, umożliwiająca przejazd przez rampy i nierówności podłoża. Wózki do komisjonowania są dostępne w ramach opcji z akumulatorami litowo-jonowymi. Maksymalny udźwig wynosi, w zależności od modelu, do dwóch ton.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Kompaktowa konstrukcja kierownicy uniemożliwia wychylenie się operatora wózka poza jego obrys podczas jazdy. Ergonomiczne uchwyty z zabezpieczeniem dłoni zapewniają mocny i pewny chwyt. Dodatkową ochroną jest stalowe podwozie o grubości czterech milimetrów. Na zakrętach i przy opuszczonych widłach wózek samoczynnie zmniejsza prędkość, chroniąc w ten sposób operatora i ładunek przed wypadkiem. Dostępny w ramach opcji dach stanowi zabezpieczenie operatora przed spadającymi przedmiotami.
- Kompaktowa konstrukcja kierownicy
- Ergonomiczne uchwyty z zabezpieczeniem dłoni
- Dostosowanie prędkości na zakrętach
- Dostosowanie prędkości przy opuszczonych widłach
- Dostępny w ramach opcji dach ochronny
Ergonomia
Stanowisko obsługowe z terminalem znajduje się na środku pojazdu, a więc w samym środku obszaru kompletacji. Ułatwia to procesy operacyjne podczas komisjonowania. Na niską platformę wchodzi się bez wysiłku. Za dobrą widoczność dookoła odpowiada umieszczone z przodu stanowisko operatora. Nie musi on wykonywać męczących ruchów ciałem. Istnieje możliwość regulacji oparcia dla pleców, a w ramach opcji dostępna jest także regulacja wysokości kierownicy odpowiednio do wzrostu operatora. Wszystkie elementy sterujące znajdują się w obrębie kierownicy. Operator sięga do nich intuicyjnie i bez trudu dwiema rękami. Platforma z pełną amortyzacją i miękką, antypoślizgową wykładziną gumową minimalizuje drgania przenoszone na pracownika.
- Konstrukcja wózka przeznaczonego na krótkie odcinki trasy
- Nisko zawieszona platforma
- Wszystkie elementy sterujące w kierownicy
- Platforma z pełną amortyzacją
- Regulowane oparcie dla pleców
Obsługa
Wózki do komisjonowania N20 L i N20 Li, napędzane silnikiem trójfazowym o mocy 3 kW, bardzo szybko przyspieszają do maksymalnej prędkości wynoszącej dziesięć kilometrów na godzinę — nawet z maksymalnym ładunkiem o masie 1200 lub 2000 kilogramów. Większa stabilność wózka na czterech kołach. Koncepcja intuicyjnej, dwuręcznej obsługi pozwala operatorowi na precyzyjne sterowanie podnoszeniem opuszkami palców — z dokładnością co do milimetra. Równie bezproblemowo i szybko można posługiwać się wspomaganiem układu kierowniczego z regulacją oporu kierownicy. Dzięki funkcji automatycznego środkowania wózek do komisjonowania zawsze jedzie precyzyjnie na wprost. Efektywne procesy robocze są możliwe dzięki dużej liczbie półek w wózku oraz dostępnym w ramach opcji obustronnym przyciskom do prowadzenia wózka z zewnątrz.
- Wydajny silnik trójfazowy o mocy 3 kW
- Duża liczba półek
- Duże przyspieszenie
- Wspomaganie układu kierowniczego z regulacją oporu kierownicy
- Funkcja automatycznego środkowania
Serwis
Po przepracowaniu 1000 godzin wykonuje się przegląd serwisowy wózka. Wszystkie dane pojazdu można szybko i bez problemu odczytać przez łącze z magistralą CAN. Wszystkie serwisowane podzespoły są łatwo dostępne. Zastosowana w silnikach trójfazowych technika wykorzystująca prąd trójfazowy nie wymaga konserwacji. Mocny maszt i masywne, stalowe podwozie dodatkowo poprawiają stabilność wózka, a tym samym obniżają nakłady serwisowe przez cały okres użytkowania pojazdu.
- Szybki odczyt danych serwisowych
- Niewymagająca konserwacji technika z wykorzystaniem prądu trójfazowego
- Mocny maszt
- Stabilne stalowe podwozie
Wyposażenie specjalne
-
Zarządzanie flotą
-
Przycisk do prowadzenia wózka z zewnątrz
-
Łagodne osiadanie
-
Monitorowanie wypadków
-
Regulowana kierownica
-
Kontrola dostępu

Zarządzanie flotą
Rozwiązanie w zakresie zarządzania flotą connect: firmy Linde pozwala między innym na analizę użytkowania całego parku maszynowego w celu zoptymalizowania serwisu lub wykorzystania floty wózków.
Przycisk do prowadzenia wózka z zewnątrz
Po obu stronach wózka, obok fotela operatora, znajdują się przyciski do jazdy do przodu i do tyłu prędkością 4 km/h. Przy ich pomocy operator może obsługiwać wózek z zewnątrz i wygodnie iść obok swojego pojazdu.
Łagodne osiadanie
Jest to funkcja, która redukuje prędkość opuszczania przed zetknięciem się wideł z podłożem. Zapobiega to uszkodzeniom ładunku i zmniejsza zużycie wózka.
Monitorowanie wypadków
Za pomocą czujnika wstrząsów układ sterowania wózkiem rejestruje silne drgania wózka, których przyczyną może być błąd operatora, nierówności na drodze lub nieprawidłowe korzystanie z pojazdu. Funkcja dt:crash detection dostępna w systemie connect: pozwala poznać przyczyny szkód i wypadków.
Regulowana kierownica
Wysokość kierownicy można dopasować do wysokości i pozycji operatora, zwiększając ergonomię jego pracy.

Kontrola dostępu
Poprzez kontrolę dostępu connect:ac, będącą jednym z modułów Linde connect:, system zarządzania flotą określa, który operator będzie użytkować konkretne wózki. Przed uruchomieniem wózka operatorzy muszą dokonać identyfikacji za pomocą kodu PIN lub karty RFID.
Zapytaj o ofertę
