- 0 - 2 000 (kg)
- 0 - 6 475 (mm)
Wózki widłowe elektryczne E12 – E20 EVO (trójkołowy wózek widłowy)
Siła precyzji
Różnorodność modeli i doskonała zwrotność
Seria trójkołowych wózków widłowych E12 – E20 EVO – dzięki kilku rozmiarom baterii i wysokościom konstrukcyjnym czy też dostosowaniu do różnych szerokości korytarza roboczego – to bogaty wybór modeli, a w konsekwencji możliwość takiej konfiguracji, która będzie doskonale dopasowana do indywidualnych potrzeb. Pojazdy te umożliwiają precyzyjną obsługę ładunków nawet na minimalnej przestrzeni. Dzięki konstrukcji skrętnej tylnej osi operator może obracać kołem o 180 stopni. Dwa silniki trójfazowe zintegrowane z przednią osią napędzane bateriami 24 lub 48 V gwarantują mocny napęd i zapewniają doskonałe przyspieszenie oraz wysoką prędkość. Układ zarządzania energią umożliwia optymalne wykorzystywanie baterii i powoduje minimalne zużycie energii. Wszystkie modele wózków widłowych E12 – E20 EVO mogą być także wyposażone w baterie litowo-jonowe. Pozwalają one na efektywną pracę w trybie wielozmianowym bez konieczności wymiany baterii.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Wózki są standardowo wyposażone w różnorodne funkcje bezpieczeństwa. Linde Protector Frame zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa operatora. Dach i rama tworzą solidną, zamkniętą strefę ochronną. Umieszczone u góry siłowniki pochyłu stabilizują maszt i umożliwiają zastosowanie smukłych, zespolonych profili masztów. Operator doskonale widzi przewożony towar i otoczenie. Wszystkie elementy sterowania są wyposażone w układy redundantne, co stanowi zabezpieczenie w przypadku awarii i wysoki poziom bezpieczeństwa pracy. Kontrola trakcji gwarantuje optymalne dostarczanie mocy nawet w trudnych warunkach. Dodatkową ochronę zapewniają liczne opcjonalne systemy bezpieczeństwa, które są dostępne fabrycznie oraz w ramach doposażenia.
- Standardowe funkcje bezpieczeństwa
- Ochrona operatora, ładunku i otoczenia
- Wytrzymały dach chroniący operatora i zoptymalizowane pod kątem widoczności komponenty
- Pełna kontrola trakcji
- Liczne opcjonalne systemy bezpieczeństwa dostępne fabrycznie oraz w ramach doposażenia
Ergonomia
Wózki widłowe z serii E12 – E16 EVO, podobnie jak wszystkie inne wózki Linde, są zaprojektowane tak, by zapewnić efektywną i niemęczącą pracę. Maszyny są sterowane za pośrednictwem czułego systemu Linde Load Control (wszystkie funkcje masztu) oraz wydajnego systemu dwupedałowego. W obszernej kabinie znajduje się duża ilość miejsca na nogi oraz wiele schowków. Maszt i osie są odizolowane od podwozia i kabiny, Dzięki temu wibracje praktycznie nie są przenoszone na kabinę i operatora. dzięki czemu wibracje nie przenoszą się na kabinę i operatora. Do istotnych zalet wózków EVO należy też szeroki stopień wejściowy oraz regulowany zespół podłokietnika i fotela.
- Wygodny i bezpieczny dostęp do wózka oraz ergonomiczne rozmieszczenie elementów obsługowych
- Wydajne sterowanie za pomocą dwóch pedałów
- Czułe sterowanie funkcjami masztu za pośrednictwem systemu Linde Load Control
- Regulowany moduł podłokietnika i fotela
Obsługa
Ogromną zaletą trójkołowego wózka widłowego jest jego zwrotność. Dzięki zastosowaniu osi obrotowej możliwy jest skręt o 180 stopni: wózek obraca się na środku przedniej osi. Specjalna konstrukcja tylnej osi umożliwia skręt koła o 180 stopni – wózek obraca się wówczas wokół środka przedniej osi. Podczas skrętu dwa przednie koła obracają się w przeciwnych kierunkach, dzięki czemu zużycie opon jest mniejsze, a podłoże nie niszczy się. Z powodu minimalnego oporu podczas kierowania zmniejsza się zużycie energii. Ponadto system Linde Load Control zapewnia bezpieczną oraz dokładną co do milimetra obsługę ładunku. Funkcje masztu można bezproblemowo obsługiwać opuszkami palców, a operator może jednocześnie sterować funkcjami podnoszenia i przechylania. Indywidualnie regulowana dynamika jazdy wpływa na dostosowanie wydajności do konkretnej sytuacji.
- Maksymalna zwrotność na minimalnym obszarze
- Podczas skrętu koła obracają się w przeciwnych kierunkach
- Oszczędność energii, ochrona opon i podłoża
- Bezpieczna praca z ładunkiem dzięki systemowi Linde Load Control i dwusilnikowemu napędowi na przednie koła
- Indywidualnie regulowana dynamika jazdy
Serwis
Elektryczne wózki widłowe E12 – E20 EVO posiadają wyjątkowo ekonomiczne interwały serwisowe. Pierwszą konserwację należy wykonać po upływie 1000 motogodzin. Olej przekładniowy wymienia się po 3000, a olej hydrauliczny dopiero po 6000 motogodzin. Już na etapie konstruowania wózka uwzględnia się aspekty związane z jego serwisowaniem. Należy do nich łatwy dostęp do wszystkich podzespołów (w razie konieczności naprawy), a także minimalne wymagania w zakresie serwisowania. Najważniejsze, silnie obciążone części wózka nie wymagają żadnej konserwacji (między innymi zintegrowana oś napędowa z hamulcami i silnikami trójfazowymi, siłowniki masztu i przechyłu oraz przekładnia redukcyjna). Montaż części zamiennych jest wyjątkowo prosty.
- Pierwsza konserwacja po upływie 1000 motogodzin
- Główne podzespoły wózka, takie jak silniki elektryczne, nie wymagają konserwacji
- Wymiana oleju hydraulicznego po upływie 6000 motogodzin
- Konstrukcja ułatwiająca serwis i szybką wymianę części
- Ciągła optymalizacja techniczna
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) | Szer. kor. z paletą 800 x 1200 wzdłuż wideł |
---|---|---|---|---|---|
E12 | 1,2 (t) | 2800 (mm) | 12,5 / 13,5 km/h | 24 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh | 3164 (mm) |
E14 | 1,4 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/460/500 [48/268] (V)/(Ah) o. kWh | 3301 (mm) |
E15 | 1,5 (t) | 2800 (mm) | 12,5 / 13,5 km/h | 24 / 920/1000 (V)/(Ah) o. kWh | 3301 (mm) |
E16 | 1,6 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/575/625 [48/335] (V)/(Ah) o. kWh | 3405 (mm) |
E16C | 1,6 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/460/500 [48/268] (V)/(Ah) o. kWh | 3320 (mm) |
E16H | 1,6 (t) | 3150 (mm) | 16 / 16 km/h | 48 / 700/775 (V)/(Ah) o. kWh | 3456 (mm) |
E16L | 1,6 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) o. kWh | 3513 (mm) |
E18 | 1,8 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/575/625 [48/335] (V)/(Ah) o. kWh | 3429 (mm) |
E18L | 1,8 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) o. kWh | 3518 (mm) |
E20L | 2,0 (t) | 2800 (mm) | 16 / 16 km/h | 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) o. kWh | 3522 (mm) |
Wyposażenie specjalne
-
Aktywna wentylacja komory bateryjnej
-
BlueSpot™
-
Wersje masztu
-
Wbudowany prostownik wysokiej częstotliwości
-
Hydrauliczny wysuw baterii
-
Linde Safety Pilot
Aktywna wentylacja komory bateryjnej
Szybko, komfortowo, bezpiecznie: Automatyczna wentylacja komory bateryjnej umożliwia wygodny dla operatora proces ładowania. Podstawą jest złącze typu plug and play znajdujące się w tylnej pokrywie wózka. Dzięki temu operator nie musi otwierać pokrywy komory baterii ani drzwi.
BlueSpot™
Ostrzegawcze oświetlenie LED na trasie przejazduLinde BlueSpot™ zwiększa bezpieczeństwo – dzięki lampie diodowej widać zbliżający się wózek i kierunek jego jazdy.
Wersje masztu
Różne wersje masztu w optymalny sposób łączą kompaktowe wymiary wózka oraz odpowiednią wysokość podnoszenia (w zależności od zastosowania). Dostępne są maszty Standard o wysokości podnoszenia do 5650 mm,maszty Duplex (z wolnym skokiem) do wysokości 4145 mm oraz oraz maszty Triplex (z wolnym sokiem) do wysokości 6075 mm.
Wbudowany prostownik wysokiej częstotliwości
Dostępny w ramach opcji wbudowany prostownik wysokiej częstotliwości umożliwia łatwe, szybkie i niezależne od miejsca ładowanie baterii z każdego gniazda. Kontrola temperatury oraz automatyczne podtrzymanie i wyrównanie ładowania stanowi gwarancję efektywnego pod względem energetycznym procesu ładowania. Nie jest potrzebne oddzielne pomieszczenie do ładowania.
Hydrauliczny wysuw baterii
Szybka i komfortowa wymiana baterii: po naciśnięciu przycisku hydrauliczny układ firmy Linde wysuwa baterię z wózka na 60% szerokości. Następnie bateria może być zabrana przez suwnicę lub inny wózek widłowy. . Ta opcja jest dostępna dla wózków E12 – E50.
Linde Safety Pilot
Dzięki zastosowaniu systemu Safety Pilotfirmy Linde Material Handling można w znacznym stopniu uniknąć wypadków związanych z przewróceniem się wózka.