Wózki podnośnikowe i podwójnego składowania L12 – L14 AP/SP, D12 – D14 AP/SP

Obsługa z pełnym wyczuciem

Zwrotność i moc

Elektryczne wózki podnośnikowe L12 – L14 AP/SP, D12 – D14 AP/SP zapewniają dużą elastyczność przy załadunku i rozładunku, transporcie dwóch palet oraz szybkich procesach komisjonowania. Wysokie tempo pracy jest możliwe dzięki systemowi OptiLift. Zapewnia on precyzję podnoszenia i opuszczania ładunków. Jednocześnie operator może bez żadnego wysiłku manewrować pojazdem z użyciem elektrycznego układu kierowniczego i regulowanego oporu skręcania. Ponadto kompaktowe chassis pojazdu sprawia, że jest on bardzo zwrotny. Dzięki wydajnemu silnikowi trójfazowemu o mocy 3 kW wózki podwójnego składowania mogą osiągać prędkość do 6 km/h. Ich udźwig wynosi od 1200 do 1400 kg.

Właściwości

Bezpieczeństwo

Pojazd samodzielnie redukuje prędkość jazdy podczas pokonywania zakrętów. Pomaga to chronić operatora oraz ładunek przed wypadkami. Wózek zatrzymuje się w przypadku puszczenia przycisku jazdy. W przypadku naciśnięcia przycisku hamulca awaryjnego natychmiast uruchamiany jest zależny od obciążenia hamulec elektrohydrauliczny. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia też doskonały widok na ładunek. Chassis jest zaokrąglone, co ogranicza ryzyko zranienia. Także sama konstrukcja głowicy dyszla minimalizuje niebezpieczeństwo – elementy odzieży nie będą się zaczepiać.

  • Redukcja prędkości podczas pokonywania zakrętów
  • Automatyczne hamowanie w przypadku puszczenia przycisku jazdy
  • Zależny od obciążenia hamulec w przypadku naciśnięcia przycisku hamulca awaryjnego
  • Optymalna widoczność przez maszt
  • Zaokrąglone chassis, bezpieczna konstrukcja głowicy dyszla

Ergonomia

Ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących na głowicy dyszla, a także dużych rozmiarów schowki, podkładka na dokumenty, uchwyt na terminal danych lub skaner kodów kreskowych tworzą razem wygodne stanowisko pracy. Ponadto dzięki zastosowaniu elektrycznego układu kierowniczego i regulowanego oporu skręcania wózek daje się łatwo prowadzić. Obciążenie operatora podczas pracy jest bardzo małe nawet w bardzo wymagających aplikacjach.

  • Ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących na głowicy dyszla
  • Duże, pojemne schowki
  • Elektryczny układ kierowniczy ułatwiający prowadzenie pojazdu

Obsługa

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz regulowany opór skręcania pozwala operatorom w łatwy sposób kontrolować wózek i bezproblemowo nim manewrować. Ponadto system OptiLift na dyszlu umożliwia precyzyjne podnoszenie ładunku – wszystkie funkcje związane z jazdą i podnoszeniem są wykonywane przez operatora intuicyjnie. Wydajny silnik trójfazowy o mocy 3 kW jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 6 km/h nawet przy pełnym załadunku. Prędkość jazdy jest dopasowywana automatycznie w zależności od kąta skrętu koła napędowego podczas jazdy na zakrętach.

  • Bezpieczna i precyzyjna obsługa ładunków z systemem OptiLift
  • Wspomaganie układu kierowniczego z regulacją oporu kierownicy
  • Intuicyjna obsługa wszystkich funkcji związanych z jazdą i podnoszeniem
  • Wydajny silnik trójfazowy o mocy 3 kW

Serwis

Wielofunkcyjny wyświetlacz informuje operatora o stanie pojazdu. Podczas przeglądu korzyści odczuwają też serwisanci: po podłączeniu się do wózka za pomocą magistrali CAN serwisant ma bezpośredni wgląd w istotne dane i może dzięki temu dokonać szybkiej oceny stanu pojazdu. Łatwo dostępne są także podzespoły serwisowe. Silniki trójfazowe są całkowicie bezobsługowe. Zwiększa to dodatkowo dostępność wózka.

  • Wyświetlacz wielofunkcyjny umożliwiający dostęp do wszystkich istotnych informacji o pojeździe
  • Złącze magistrali CAN pozwalające na szybką diagnostykę pojazdu
  • Łatwy dostęp do istotnych podzespołów
  • Silnik niewymagający konserwacji

Dane techniczne

Model Udźwig / Ładunek Wysokość podnoszenia Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) Prędkość jazdy, z/ bez ładunku
D12 AP 1,2 / (2,0) (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 (10 / 10) km/h
D12 HP AP 1,2 / (2,0) (t) 1574 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 (10 / 10) km/h
D12 HP SP 1,2 / (2,0) (t) 1574 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 10 / 10 km/h
D12 SP 1,2 / (2,0) (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 10 / 10 km/h
D14 AP 1,4 / (2,0) (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 (10 / 10) km/h
D14 SP 1,4 / (2,0) (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 10 / 10 km/h
L12 AP 1,2 (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 (8 / 8) km/h
L12 SP 1,2 (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 8 / 8 km/h
L14 SP 1,4 (t) 1924 (mm) 24 / 375 [205/410] (V)/(Ah) o. kWh 8 / 8 km/h

Wyposażenie specjalne

Miejsce na terminal danych lub czytnik kodów kreskowych

Szerokie i głębokie schowki dobrze nadają się na terminal danych, czytnik kodów kreskowych, rolki folii, rękawice robocze i przybory do pisania.

Wersja przeznaczona do chłodni do -35°C

Wersja przeznaczona do chłodni zapewnia pełną gotowość i wydajność wózka przy temperaturach do -35°C.

Krata ochronna ładunku

Krata ochronna pomaga zabezpieczyć ładunek po jego podniesieniu, stabilizując go i zapobiegając jego przesunięciu się do tyłu.

Boczna wymiana baterii

Rolki w komorze bateryjnej umożliwiają szybką wymianę baterii, co jest niezwykle przydatne w przypadku pracy w systemie zmianowym.

Opcja łagodnego opuszczania wideł

Opcja łagodnego opuszczania wideł odpowiada za wyhamowanie karetki, gdy zbliży się do podłoża, dzięki czemu wyładowywany towar jest delikatnie stawiany na podłożu.

Zapytaj o ofertę