Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.
Wózki podnośnikowe Linde z bateriami litowo-jonowymi
Energia, jakiej potrzebujesz

Sprawdzone i innowacyjne systemy energetyczne Linde

Systemy energetyczne dla wszystkich aplikacji

Wybór systemu energetycznego to wyjątkowo istotny czynnik w intralogistyce. Szczególną uwagę zwraca się na całkowite koszty posiadania (Total Cost of Ownership, w skrócie TCO). Przy zakupie wózka widłowego ważną rolę odgrywają nie tylko koszty zakupu, ale także koszty eksploatacji, w tym koszty energii. Każda aplikacja ma własne wymagania. Liczą się takie aspekty jak przestrzeń potrzebna do tankowania lub ładowania, koszty energii i zgodność z wymogami ochrony środowiska.

Dlatego, oprócz silników spalinowych i baterii kwasowo-ołowiowych, do coraz częściej wybieranych rozwiązań należą baterie litowo-jonowe czy ogniwa paliwowe. Firma Linde Material Handling oferuje najnowocześniejszą technologię dla każdego systemu energetycznego, dużą liczbę modeli, a także kompleksowe usługi w zakresie doradztwa i serwisu.

Energy Quick Check (szybki test)

Energy Quick Check

Jaka technologia odpowiada Twoim wymaganiom?

Energy Quick Check

Sprawdź!
online_check_wizard_1_hd

Które rozwiązanie energetyczne dominuje w Twojej flocie?

Silnik spalinowy
Baterie kwasowo-ołowiowe
Baterie litowo-jonowe
Ogniwa paliwowe
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_2

Jak duża jest Twoja flota?

1–5 wózków
6–20 wózków
21–50 wózków
Więcej niż 50 wózków
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_3

W jakim modelu zmianowym wykorzystywane są Twoje wózki?

Model 1-zmianowy
Model 2-zmianowy
Model wielozmianowy
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_9

Czy podczas pracy możliwe są krótkie przerwy na ładowanie lub tankowanie?

Maksymalnie jedna przerwa na zmianę
Kilka zaplanowanych przerw
Elastyczne przerwy możliwe w dowolnej chwili
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_4

Gdzie wykorzystywane są wózki?

Tylko wewnątrz
Tylko na zewnątrz
Wewnątrz i na zewnątrz
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_5

W jakim stopniu eksploatowane są Twoje wózki?

Lekkie aplikacje
Średnie aplikacje
Ciężkie aplikacje
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_7

Jakie jest średnie wykorzystanie wózka?

Mniej niż 1000 motogodzin rocznie
1000–2000 motogodzin rocznie
Więcej niż 2000 motogodzin rocznie
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_6

Czy Twoja firma jest gotowa zainwestować więcej środków w bardziej zrównoważone rozwiązanie energetyczne?

Tak, zrównoważony rozwój jest bardzo ważny dla mojej firmy.
Kwestie zrównoważonego rozwoju i ekonomiczności powinny być odpowiednio zbalansowane.
Nie, ekonomiczność ma najwyższy priorytet.
Powrót
Linde_Online_Quick_Check_Frage_8

Jakie kryterium ostatecznie wpływa na decyzję o zakupie?

Niskie koszty zakupu
Niskie koszty energii
Optymalne pod względem technicznym rozwiązanie dostosowane do moich indywidualnych wymagań
Powrót

Energy Quick Check

Wynik
Silnik spalinowy (CNG, LPG lub Diesel) 0%
Baterie kwasowo-ołowiowe 0%
Baterie litowo-jonowe 0%
Ogniwa paliwowe 0%
Udostępnij
Skontaktuj się z nami

Systemy energetyczne Linde

Silnik spalinowy

Duża dostępność pojazdu, wydajny silnik, szeroki wybór modeli, silniki na olej napędowy, LPG lub CNG.

Baterie kwasowo-ołowiowe

Sprawdzony system energetyczny, duży wybór pojazdów i łatwa wymiana baterii.

Baterie litowo-jonowe

Krótkie i szybkie doładowywanie, wysoka wydajność energetyczna, brak utraty wydajności, wysoka dostępność wózka i brak konserwacji.

Ogniwa paliwowe

Szybkie napełnianie, niskie koszty eksploatacji, bezpieczna i czysta obsługa, długa żywotność i oszczędność miejsca.

Wózek firmy Linde Material Handling w trakcie transportu ładunku.

Silnik spalinowy

Wysoka wydajność do 18 ton

Silniki spalinowe sprawdziły się w intralogistyce. Już od dziesiątków lat firma Linde Material Handling wyznacza standardy produktywności i ekonomiczności w rozwoju spalinowych wózków widłowych. Użytkownicy mogą wybierać między silnikami Diesla a silnikami na LPG lub CNG. Spalinowe wózki widłowe z silnikiem Diesla są używane poza zadaszonym obszarem zakładu, natomiast pojazdy zasilane LPG lub CNG nadają się również do różnych zastosowań wewnątrz pomieszczeń.

Wózki z silnikami spalinowymi mają pewną szczególną zaletę względem innych systemów: dzięki dużemu prześwitowi sprawdzą się nawet w przypadku nadzwyczaj nierównych podłoży. Wyróżniają się ponadto mocą silnika. Świetnie radzą sobie z ładunkami do 18 ton i sprawdzą się w przypadku intensywnych zastosowań.

Wózki Linde są wyposażone w cichy oraz ekonomiczny silnik i mogą pracować przez wiele godzin bez przerwy. Ich zaletą są długie okresy między przeglądami serwisowymi. Łatwo dostępne moduły serwisowe pozwalają dodatkowo na szybkie wykonanie czynności konserwacyjnych.

Pompa jest napędzana silnikiem spalinowym.

Czuły napęd

Firma Linde była pierwszym przedsiębiorstwem, które zastosowało napęd hydrostatyczny w wózkach spalinowych. W tym przypadku silnik spalinowy napędza pompę. Wykorzystując ciśnienie oleju w obiegu zamkniętym, przenosi ona moc na dwa silniki hydrauliczne znajdujące się w osi napędowej. Ilością i kierunkiem przepływu oleju, a tym samym również prędkością i kierunkiem jazdy, steruje operator przy wykorzystaniu dwóch pedałów. Jest to stworzony przez firmę Linde dwupedałowy system jazdy.

Wózek zmienia kierunek jazdy tylko na skutek zmiany pedału, natomiast zamknięty obieg oleju wyhamowuje pojazd. Układ hamulcowy jest tak samo zbędny, jak sprzęgło i skrzynia biegów. Napęd hydrostatyczny Linde działa z doskonałą płynnością i zachowaniem ciągłości. To właśnie jemu spalinowe wózki widłowe firmy Linde zawdzięczają swoją precyzję i efektywność.

Baterie kwasowo-ołowiowe

Idealne do lekkich i średnich aplikacji

W przypadku niewielkiego obciążenia wózki elektryczne i magazynowe z bateriami kwasowo-ołowiowymi nadal stanowią dobre rozwiązanie. Dotyczy to na przykład sprzedawców detalicznych, którzy przez zaledwie kilka godzin dziennie potrzebują wózka do załadunku i rozładunku towarów. W przypadku wózków spalinowych i wózków elektrycznych wyposażonych w baterie kwasowo-ołowiowe koszty inwestycyjne są podobne. Wózki z bateriami kwasowo-ołowiowymi są jednak zazwyczaj nieco tańsze w utrzymaniu i nadają się również do użytku wewnątrz pomieszczeń. Ta technologia sprawdza się już od dziesięcioleci.

Aby umożliwić precyzyjne planowanie pracy, wskaźnik poziomu naładowania baterii w wózkach elektrycznych i magazynowych Linde wskazuje pozostały czas pracy z dokładnością co do minuty. Praca wielozmianowa jest zwykle niemożliwa bez wymiany baterii, jednak dzięki pięciu opcjom wózków elektrycznych Linde proces ten jest bardzo elastyczny. Opcjonalnie wózek można również zamówić ze zintegrowanym prostownikiem. Ponieważ wykorzystanie urządzeń może być bardzo zróżnicowane, firma Linde oferuje wiele pojemności baterii dostosowanych do intensywności danej aplikacji i czasu pracy wózka.

Baterie litowo-jonowe

Elastyczność to podstawa

Jednym z wyzwań w zakresie elektromobilności jest taka dostępność pojazdów, jak w przypadku silników spalinowych. To właśnie w tym obszarze technologia litowo-jonowa pokazuje swoje mocne strony i oferuje całą gamę korzyści w porównaniu z bateriami kwasowo-ołowiowymi.

Kosztowne i czasochłonne wymiany baterii nie mają już miejsca, ponieważ bateria może być doładowywana nawet podczas krótkich przerw. Korzystanie z baterii litowo-jonowych razem z odpowiednią ładowarką Linde sprawia, że efektywność energetyczna zwiększa się o 30% w porównaniu z bateriami kwasowo-ołowiowymi, co skutkuje niższymi kosztami energii. Dzięki stałemu napięciu nie dochodzi do utraty wydajności nawet przy spadku poziomu naładowania baterii. Ponieważ w przypadku technologii Li-ION nie dochodzi do emisji gazów, nie potrzeba inwestować w specjalne pomieszczenie do ładowania czy odpowiednią koncepcję wentylacji.

Technologia litowo-jonowa Linde zwiększa dostępność wózków i sprawia, że ich eksploatacja staje się bardziej ekonomiczna, bezpieczniejsza i – co istotne dla środowiska – bardziej zrównoważona. Sprawdzi się ona w każdej aplikacji, jej zalety uwidaczniają się jednak szczególnie w przypadku intensywnego użytkowania, na przykład w pracy wielozmianowej, w chłodniach lub w przemyśle napojów, a także w bardzo wrażliwych obszarach, np. w przemyśle farmaceutycznym czy spożywczym. Różne pojemności baterii w połączeniu ze zróżnicowaną wydajnością ładowania stanowią gwarancję maksymalnej elastyczności.

Dla firm, które szukają bezemisyjnej alternatywy, wózki z bateriami litowo-jonowymi są doskonałym rozwiązaniem. Linde zapewnia narzędzie do obliczania całkowitego kosztu posiadania (TCO), które może być dostosowane do różnych aplikacji. Kalkulator pokazuje, który pakiet energetyczny jest najbardziej odpowiedni w danych warunkach.

Ogniwa paliwowe

Napełnianie w mgnieniu oka

Przy wyborze właściwego systemu energetycznego, obok wymogów danej aplikacji, ważną rolę odgrywają także takie aspekty, jak przestrzeń potrzebna do napełniania lub ładowania, koszty energii czy wpływ na środowisko. Interesującą alternatywę stanowią w tym przypadku ogniwa paliwowe. W wyniku reakcji wodoru z tlenem powstaje prąd, ciepło i woda.

Wózki widłowe z ogniwami paliwowymi można napełnić wodorem w ciągu zaledwie jednej do trzech minut. Duża dostępność pojazdów jest ogromną zaletą w wymagających warunkach pracy wielozmianowej. Technologia ta jest zatem doskonałym rozwiązaniem zarówno dla środowisk produkcyjnych, jak i zaawansowanych usług logistycznych. Infrastrukturę do uzupełniania wodoru można usytuować w taki sposób, by zaoszczędzić jak najwięcej miejsca.

Ponieważ ceny wodoru w ostatnich latach znacznie spadły, korzystnie wypadają także koszty eksploatacji wózka. Ponadto wyeliminowanie czasochłonnej wymiany baterii i krótkie czasy tankowania zwiększają wydajność, bezpieczeństwo i higienę.

Wymagania dotyczące infrastruktury

W zależności od aplikacji technologia ogniw paliwowych już dziś okazała się idealnym systemem energetycznym dla niektórych firm. Firma Linde opracowuje odpowiednią koncepcję rozwiązania indywidualnie. Aby zapewnić optymalną wydajność, należy wziąć pod uwagę określone aspekty, takie jak wielkość floty czy infrastruktura na potrzeby uzupełniania wodoru.