
Wymagania dotyczące systemu zarządzania flotą są często bardzo specyficzne: każda firma to przecież inne środowisko pracy dla floty wózków widłowych. Dlatego poszczególne elementy Linde connect można łączyć tak, by stworzyć jeden zindywidualizowany system, który optymalnie spełni wszelkie wymagania.
connect:ac — kontrola dostępu
Przy wykorzystaniu connect:ac użytkownik może kontrolować dostęp do swojej floty: kto aktualnie obsługuje konkretny wózek? Moduł connect:ac tworzy podstawę do planowego użytkowania floty.
-
Access control — elektroniczny kluczyk
-
Pre-operational check — kontrola przed rozpoczęciem pracy (Pre-Shift Check)

Access control — elektroniczny kluczyk
Moduł umożliwia uruchomienie wózka za pomocą PIN lub RFID, przyporządkowanie pojazdów do operatorów oraz zarządzanie uprawnieniami (np. prawem jazdy lub badaniami wzroku).
- Brak możliwości korzystania z wózków przez nieupoważnione osoby.
- Regulowany dostęp w zależności od osoby, okresu ważności, prawa jazdy i wózka widłowego.
- W każdym momencie możliwość sprawdzenia wykorzystania wózka.
- Indywidualne ustawienia wózka dla danego operatora, np. ograniczenie prędkości.
- Brak możliwości zgubienia kluczyka.
- Świadome postępowanie operatorów z wózkami.
- Bezdotykowa identyfikacja przy wykorzystaniu RFID lub kodu PIN.
- Dostępny również w ramach doposażenia.

Pre-operational check — kontrola przed rozpoczęciem pracy (Pre-Shift Check)
Przeznaczona na smartfony lub tablety aplikacja umożliwia bezpieczne i łatwe sprawdzenie wózka przed każdą zmianą. Usterki można natychmiast udokumentować za pomocą zdjęcia, a następnie przesłać do menedżera floty. Wózek można uruchomić tylko po przeprowadzeniu kontroli i jednoznacznym stwierdzeniu, że jest on gotowy do pracy.
- Wysoki poziom bezpieczeństwa pracy: pojazd można uruchomić dopiero po wykonaniu testu z wynikiem pozytywnym.
- Uproszczony test Pre-Shift Check za pomocą aplikacji.
- Regularna kontrola stanu wózka.
- Cyfrowy zapis wyników kontroli to oszczędność papieru.
- Automatyczny raport wysyłany e-mailem w czasie rzeczywistym.
- Dokumentacja fotograficzna uszkodzeń lub anomalii wózka.
- Konfigurator umożliwiający menedżerowi floty dowolne definiowanie pytań.
- Dokumentowanie wszystkich zdefiniowanych pytań i odpowiedzi.
- Aplikacja na wszystkie mobilne urządzenia pracujące w systemie Android.
- Dostępna również w ramach doposażenia.
connect:dt — dane wózka
connect:dt dokumentuje wykorzystanie pojazdów floty. Czy wózek był często używany, czy może miał dużo przestojów? Czy były wypadki? Czy wózek jest sprawny?
-
Crash detection — elektroniczne monitorowanie uszkodzeń
-
Operating hours — cyfrowy dziennik jazdy
-
Trouble codes — automatyczne przesyłanie błędów z wózka

Crash detection — elektroniczne monitorowanie uszkodzeń
Czy zdarzył się wypadek? Czy na terenie zakładu wystepują jakieś nierówności w podłodze? Czy któryś z pracowników operuje wózkiem lekkomyślnie? connect:dt crash detection rejestruje godzinę i siłę wstrząsów, które mogą spowodować uszkodzenie wózka.
- Identyfikacja niebezpiecznych miejsc lub uszkodzeń podłoża na terenie zakładu.
- Możliwość przypisania poszczególnym operatorom świadomej nieprawidłowej obsługi lub nieprzemyślanego zachowania podczas jazdy.
- Zmniejszenie uszkodzeń z powodu niefachowej obsługi.
- Redukcja kosztów napraw.
- Odpowiednio wczesne wykrywanie uszkodzeń wózka.
- Możliwość ustawienia automatycznej redukcji prędkości pojazdu.
- Możliwość indywidualnego ustawienia granicy rejestrowania.
- Możliwość ustalenia sprawcy wypadku lub uszkodzenia budynku.
- Zwiększenie świadomego postępowania operatorów z wózkami.
- Większe bezpieczeństwo na terenie zakładu.
- Dostępny również w ramach doposażenia.

Operating hours — cyfrowy dziennik jazdy
Czy wózek jest rzadko używany? Czy maszyna przekroczy godziny pracy ustalone z leasingodawcą? Przy pomocy modułu connect:dt operating hours menedżer floty regularnie rejestruje czas pracy wózków.
- Automatyczna rejestracja i przesyłanie godzin pracy.
- Możliwość indywidualnego ustawienia częstotliwości odczytu.
- Brak konieczności ręcznej rejestracji czasu pracy.
- Płynny przebieg procesów roboczych.
- Większa przejrzystość.
- Lepsze rozplanowanie pracy i wykorzystanie floty.
- Lepsze rozplanowanie częstotliwości konserwacji.
- Unikanie niepotrzebnych przestojów wózków.
- Odpowiednio wczesna identyfikacja wąskich gardeł.
- Ostrzeżenie w przypadku przekroczenia godzin.
- Brak nadmiernego obciążenia wózków.
- Możliwość wykonywania raportów dla poszczególnych wózków.
- Transmisja danych przez sieć telefonii komórkowej bez dodatkowej infrastruktury.
- Dostępny również w ramach doposażenia.

Trouble codes — automatyczne przesyłanie błędów z wózka
Czy trzeba wymienić zużytą część? Czy wózek powinien zostać profilaktycznie wycofany z eksploatacji? Moduł connect:dt trouble codes dostarcza istotnych informacji o problemach z wózkiem, nawet takich, które na pierwszy rzut oka nie od razu ograniczają jego sprawność.
- Odpowiednio wczesne wykrywanie nieprawidłowego działania lub uszkodzeń.
- Możliwość profilaktycznej konserwacji.
- Mniejsza awaryjność wózków.
- Zwiększenie dyspozycyjności wózków.
- Optymalizacja procesów serwisowych i skrócenie czasu napraw.
- Łatwa identyfikacja źródeł awarii.
- Możliwość automatycznego informowania serwisu.
- Automatyczne e-maile z raportami.
- Dostępny również w ramach doposażenia.
connect:an — analiza użytkowa
Za pomocą modułu connect:an menedżer floty może analizować i monitorować wydajność swojego parku maszynowego. Jak często dany wózek jest wykorzystywany do jazdy lub podnoszenia? Ile energii zużywa?

usage analyses — cyfrowa analiza wykorzystania
Jak czas użytkowania wózka widłowego dzieli się między jazdę a podnoszenie? Czy wykorzystanie jest zgodne z profilem użytkowym wózka? Moduł connect:an usage analysis dostarcza szczegółowych informacji o tym, jak wydajnie wykorzystywane są wózki.
- Przegląd dyspozycyjności wózków.
- Informacje o faktycznej sprawności floty.
- Łatwa identyfikacja wózków wykorzystywanych w niewystarczającym stopniu.
- Ukazanie potencjału poprawy w obrębie floty.
- Minimalizacja konieczności nowych zakupów lub stosowania wózków zastępczych.
- Przejrzyste wykorzystanie floty.
- Wyciąganie wniosków na temat wydajności poszczególnych operatorów.
- Możliwość transmisji danych przy wykorzystaniu różnych technologii komunikacyjnych.
battery management — cyfrowa konserwacja baterii
Czy bateria jest prawidłowo konserwowana? Czy często zdarza się, że akumulatory są ładowane za wcześnie lub za późno? Moduł connect:an battery management ocenia stan baterii na podstawie zarejestrowanych parametrów i rozpoznaje jej ewentualną nieprawidłową obsługę.
- Eliminowanie uszkodzeń baterii i spadku ich wydajności z powodu nieprawidłowego ładowania lub konserwacji.
- Zwiększenie dyspozycyjności wózka.
- Unikanie niepotrzebnych kosztów konserwacji lub zakupu nowej baterii.
- Przejrzyste zestawienie parametrów baterii.
- Powiadomienie w przypadku osiągnięcia wartości granicznych.
- Jednoznaczne określenie zużycia baterii.
- Możliwość przypisania nieprawidłowej obsługi do konkretnego operatora.
- Identyfikacja rzadko używanych lub nadmiernie wykorzystywanych baterii.
- Uczulenie operatorów na kwestie zarządzania energią.