Wózek widłowy diesel firmy Linde H20 – H35 w hali magazynowej
Doskonałość w każdym calu

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe gazowe H20 – H35 z napędem hydrostatycznym

Nowy poziom standardów dla wózków widłowych z przeciwwagą: Wózki widłowe diesel i wózki widłowe gazowe H20 – H35 firmy Linde Material Handling


Czy to w handlu, czy w przemyśle: bez wózków widłowych nie da się zbyt wiele zrobić. Tymczasem handel elektroniczny, sterowane cyfrowo procesy i połączone w globalną sieć łańcuchy dostaw stale zwiększają wymagania stawiane technologii. W związku z tym wymiana doświadczeń z użytkownikami z wszystkich branż stworzyła podstawę dla całkowicie nowej koncepcji wózka.

Wózek widłowy diesel H20 w kamieniołomie
Wózek widłowy firmy Linde przewozi ładunek w słabo oświetlonej hali, wykorzystując własne oświetlenie
Wózek widłowy firmy Linde przejeżdża pomiędzy zwojami papieru
Wózek widłowy firmy Linde podczas załadunku samochodu ciężarowego
Wózek widłowy układa w pełni załadowane palety
Wózek widłowy firmy Linde podczas układania skrzyń
Wózek widłowy diesel H20 w kamieniołomie
Wózek widłowy firmy Linde przewozi ładunek w słabo oświetlonej hali, wykorzystując własne oświetlenie
Wózek widłowy firmy Linde przejeżdża pomiędzy zwojami papieru
Wózek widłowy firmy Linde podczas załadunku samochodu ciężarowego
Wózek widłowy układa w pełni załadowane palety
Wózek widłowy firmy Linde podczas układania skrzyń

Najnowsze wózki widłowe z przeciwwagą łączą w sobie wszystkie cechy, które od zawsze charakteryzowały wózki firmy Linde – są wyjątkowo wydajne, bezpieczne, łatwe w obsłudze, solidne i wszechstronne. Każda z tych cech została drobiazgowo dopracowana i ulepszona. Wózki widłowe serii H20 – H35, dostępne jako wózki widłowe diesel i wózki widłowe gazowe, wyznaczają standardy wydajności, ergonomii, bezpieczeństwa oraz łączności – i dzięki temu także w przyszłości będą stanowić optymalną odpowiedź na wyzwania związane z przepływem materiałów.

Wózek widłowy diesel H20 – H35: Doskonała integracja człowieka i maszyny

Podstawą maksymalnej wydajności jest idealna współpraca między operatorem a wózkiem widłowym. Jest to możliwe dzięki wzajemnemu uzupełnianiu się wydajnego układu napędowego, jakim jest napęd hydrostatyczny, oraz intuicyjnego układu sterowania. Właśnie dlatego wózki widłowe diesel H20 – H35 i wózki widłowe gazowe zostały w pełni zaprojektowane z myślą o operatorze i jego potrzebach. Dzięki sprawdzonej koncepcji obsługi – opartej na dwupedałowym systemie jazdy oraz na sterującym wszystkimi funkcjami jazdy i masztu systemie Linde Load Control – praca z wózkami jest łatwa, precyzyjna i intuicyjna. Przejrzyste rozmieszczenie wszystkich elementów sterujących sprawia, że operator może korzystać z każdego z nich przy minimalnym wysiłku, osiągając przy tym maksymalną precyzję, dzięki czemu może przepracować całą zmianę bez uczucia zmęczenia.

Wózek widłowy firmy Linde w hali magazynowej

Napęd hydrostatyczny

Niewymagający konserwacji układ hydrauliczny wózka widłowego diesel H20 – H35 bez żadnych strat przenosi moc silnika na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia. W ten sposób napęd hydrostatyczny umożliwia płynne przyspieszenie, szybką zmianę kierunku jazdy, łagodną obsługę ładunku i precyzyjne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.

Kokpit nowego wózka widłowego – asymetrycznie umieszczona kierownica

Asymetrycznie umieszczona kierownica

Kierownica wózka widłowego diesel H20–H35 nie jest umieszczona centralnie. Zmniejsza to ruchy lewego ramienia i zapobiega tym samym obciążeniu stawów. Kierownica jest poręczna, działa bardzo lekko i można ją indywidualnie dopasować.

Dwupedałowy system jazdy w nowym wózku widłowym diesel H20 – H35

Dwupedałowy system jazdy

Sprawdzony dwupedałowy system jazdy umożliwia bardzo czułe i precyzyjne sterowanie wózkiem widłowym, ponieważ obie stopy mają stały kontakt z pedałami. Prawy pedał jest przeznaczony do jazdy do przodu, lewy natomiast obsługuje jazdę wstecz. Dzięki temu operator odbiera bezpośrednią informację zwrotną dotyczącą ruchów wózka.

Kabina operatora w nowym wózku widłowym

Linde Load Control

Dzięki systemowi Linde Load Control operator steruje wszystkimi głównymi funkcjami masztu wózka widłowego. Elementy obsługi są umieszczone na ergonomicznie zaprojektowanym podłokietniku, który minimalizuje ruchy ramion i zapobiega zmęczeniu. Opcjonalnym przyciskom dodatkowym można przypisać funkcje uzupełniające.

Elementy obsługowe pod dachem i radio

Konsola obsługowa przy dachu

W wózku widłowym diesel H20 – H35 ważnymi funkcjami, dotyczącymi np. reflektorów czy ogrzewania, można sterować za pośrednictwem znajdującej się przy dachu konsoli. Znajduje się na niej jedenaście przycisków, z których dziewięć odpowiada za funkcje oświetlenia i ostrzegania. Pozostałe z nich można zaprogramować dowolnie.

Wózki widłowe Linde zapewniają łatwe wsiadanie

Łatwe wsiadanie

Wózek widłowy diesel H20 – H35 jest wyposażony w niski stopień, który zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu – bez względu na wzrost użytkownika. Dodatkowe atuty to antypoślizgowy podest i ergonomiczny kształt uchwytu do wsiadania.

Fotel operatora nowego wózka widłowego

Maksymalny komfort siedzenia

W spalinowych wózkach widłowych H20 – H35 standardowy fotel operatora został tak dopracowany, aby zapewniał więcej przestrzeni nad głową oraz wygodniejszą pracę. Dzięki dzwunastu wariantom ustawienia fotela można dodatkowo zwiększyć komfort, a także ochronę przed negatywnymi następstwami związanymi z nieprawidłową postawą.

Wózek widłowy Linde – widok na stanowisko operatora z zewnątrz

Zoptymalizowane stanowisko operatora

Stanowisko operatora wózka widłowego diesel H20 – H35 zapewnia więcej przestrzeni nad głową i na nogi. Oś napędowa, oś skrętna i maszt są oddzielone od chassis, co chroni operatora przed obciążeniem fizycznym spowodowanym wibracjami.

Kabina operatora w nowym wózku widłowym

Przestronna kabina

Przestronna kabina wózków widłowych diesel H20 – H35 zapewnia optymalną widoczność. Dzięki dużym szklanym powierzchniom operator ma wrażenie, że siedzi na zewnątrz. Ogrzewanie i klimatyzacja kabiny regulują temperaturę w ciągu kilku minut, zapewniając przyjemne środowisko pracy.

Wbudowane bezpieczeństwo: wózek widłowy diesel zgodny z koncepcją „Vision Zero”

W kwestii bezpieczeństwa niczego nie można pozostawiać przypadkowi. „Vision Zero” – czyli zero wypadków w transporcie wewnętrznym – tak brzmi nasz nadrzędny cel. Z tego względu w wózkach widłowych diesel H20 – H35 udoskonaliliśmy wszystkie komponenty, dzięki czemu trwale obniżyliśmy ryzyko wypadków. Dopracowana konstrukcja, doskonała widoczność oraz liczne systemy ostrzegania i wspomagania zapewniają optymalne poczucie bezpieczeństwa zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Tylko wtedy, gdy operator czuje się bezpiecznie, może on korzystać ze swojej maszyny z maksymalną wydajnością.

Widok z wózka widłowego H20 – H35 firmy Linde Material Handling

Zoptymalizowana widoczność

W wózkach widłowych diesel H20 – H35 chassis, kabina i maszt zostały zoptymalizowane w taki sposób, by operator miał niezakłócony widok na ładunek i otoczenie we wszystkich kierunkach. Wąski maszt, smukłe słupki przednie kabiny i niski pas przedni poprawiają widoczność w przód, natomiast wąskie poprzeczne elementy konstrukcji dachu i opcjonalny wzmocniony szklany dach zapewniają dobrą widoczność do góry. Opcjonalne kamery wokół wózka poszerzają naturalne pole widzenia.

Wsiądź i zobacz: oto 360-stopniowy zakres widoczności z wózka.

Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo bierne w wózku widłowym diesel H20 – H35 jest klasą samą w sobie: listwy progowe konstrukcji ramowej są bardzo wytrzymałe i stanowią ochronę przed uderzeniami. Niski środek ciężkości wózka i wysoko zawieszona oś skrętna zmniejszają ryzyko przewrócenia się maszyny. Jednocześnie górne siłowniki pochyłu i odporna na działanie momentu skręcającego konstrukcja masztu zapewniają wysoki udźwig resztkowy oraz bezpieczną i precyzyjną obsługę nawet wysoko uniesionego ładunku.


Stabilność i dobra widoczność

Liczne funkcje bezpieczeństwa wózków widłowych diesel i wózków widłowych gazowych H20 – H35 pomagają zapobiegać błędom podczas obsługi. Dzięki automatycznemu hamulcowi postojowemu pojazd pewnie zatrzymuje się na rampach i pochyłościach, co umożliwia operatorowi bezpieczne wysiadanie z pojazdu. Wszystkie wózki widłowe bez opcjonalnej kabiny są standardowo wyposażone w elektroniczne monitorowanie pasów. Gdy operator nie ma zapiętych pasów, wózek porusza się jedynie ruchem zwolnionym. Dla zapewnienia lepszej widoczności i dodatkowego bezpieczeństwa wózki H20 – H35 mogą być również wyposażone w różnorodne systemy ostrzegania i oświetlenia, takie jak Linde LED Stripes, Linde Truck Spot oraz Linde VertiLight.


Funkcjonalne systemy wspomagające

Wózki widłowe diesel H20 – H35 są fabrycznie wyposażone w system Linde Curve Assist, który dostosowuje prędkość jazdy do kąta skrętu, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo przewrócenia przy pokonywaniu zakrętów. Standardowo dostępny jest także system Linde Load Assist, który określa udźwig resztkowy pojazdu, a tym samym zmniejsza ryzyko wypadków związanych z przewróceniem. Dla zapewnienia jeszcze większego stopnia bezpieczeństwa pojazd można dodatkowo wyposażyć we wskazanie masy ładunku oraz systemy wspomagające Linde Safety Pilot i Linde Safety Guard.

Przygotowany na przyszłość: wózek widłowy diesel i rozwiązania z zakresu łączności

Planowanie floty przy komputerze

Dane są walutą przyszłości – szczególnie w przepływie materiałów nowoczesnych firm. Dlatego w przypadku wózków widłowych diesel i wózków widłowych gazowych H20 – H35 wszystkie dane dotyczące wydajności można analizować za pomocą oprogramowania. Dzięki standardowo dostępnej jednostce transmisji danych wózek widłowy można w łatwy sposób zintegrować z systemem zarządzania flotą Linde connect. W ten sposób użytkowanie pojazdu jest wydajniejsze, planowanie konserwacji bardziej precyzyjne, a kalkulacja kosztów bardziej niezawodna.

Przegląd danych eksploatacyjnych

Wózek widłowy diesel regularnie gromadzi dane (np. godziny pracy) i przesyła je bezprzewodowo do oprogramowania systemu do zarządzania flotą. Analiza danych dostarcza informacji o sposobie użytkowania pojazdu i jego wykorzystaniu.

Bezpieczna transmisja

Dane dotyczące wózka widłowego diesel H20 – H35 są przesyłane przez sieć komórkową lub WiFi. Wielokrotne szyfrowanie gwarantuje najwyższy poziom ochrony danych. W tym celu firma Linde korzysta z jednej z najbezpieczniejszych infrastruktur chmurowych na rynku.

Diagnostyka i konserwacja

Cyfrowe kody błędów i rejestracja historii błędów umożliwiają zdalną diagnostykę pojazdu. Aktualizacje oprogramowania i dodatkowe funkcje mogą być bezprzewodowo aktywowane w przyszłości. Poprawia to wydajność i funkcjonalność wózków oraz zapewnia stałą aktualizację konfiguracji maszyny.

Maksymalna wydajność: mniej przestojów, większa produktywność

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe gazowe H20 – H35 są najbardziej wydajnymi wózkami widłowymi z przeciwwagą w swojej klasie. Z jednej strony to zasługa sprawdzonego napędu hydrostatycznego, który gwarantuje harmonijną i intuicyjną współpracę operatora i maszyny. Z drugiej strony sprzyja temu solidna i łatwa w serwisowaniu konstrukcja, która minimalizuje przestoje związane z naprawą. Maksymalną wydajność nowych wózków H20 – H35 potwierdza również fakt, że pod względem kosztów całkowitych wypadają one lepiej niż konkurencja.



Napęd zapewniający optymalną zdolność przeładunkową

Przez dziesięciolecia firma Linde Material Handling doskonaliła układ napędowy, który zapewnia precyzyjne i czułe sterowanie mocą wózka widłowego z przeciwwagą. Tą konkurencyjną technologię stanowi napęd hydrostatyczny.

Zamknięty i niewymagający konserwacji układ hydrauliczny bez żadnych strat przenosi moc silnika przemysłowego na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia, dzięki czemu operator ma do dyspozycji taką moc wózka, jaka jest potrzebna w danej sytuacji. Gwarantuje to maksymalną wydajność przy minimalnym zużyciu paliwa. Wózki widłowe diesel firmy Linde Material Handling od lat są pojazdami o najniższej emisji spalin na rynku. Nowe wózki H20 – H35 spełniają normę emisji spalin Euro 5.


Konserwacja może poczekać

Przestoje spowodowane awariami i konserwacją to strata czasu i pieniędzy oraz dodatkowy stres. Dzięki solidnej i łatwej w obsłudze konstrukcji przestoje wózków widłowych diesel i wózków widłowych gazowych H20 – H35 są minimalne. Listwy progowe konstrukcji ramowej służą jako ochrona przed uderzeniami i zapobiegają uszkodzeniom wskutek wypadków. Również nowy silnik przemysłowy jest wyjątkowo wytrzymały. Przykładowo zamiast zwykłego paska rozrządu stosowanego w pojazdach mechanicznych jest on wyposażony w koła zębate, które wymagają jedynie niewielkiej konserwacji. Dodatkowo system Linde Engine Protection System (LEPS) nadzoruje silnik i chroni go przed przeciążeniem.

W celu szybkiej i łatwej konserwacji poprawiono dostęp do kluczowych komponentów poprzez zastosowanie zdejmowanych osłon i powiększonych otworów serwisowych. Truck Health Monitoring umożliwia kompleksowe monitorowanie i szybszą lokalizację awarii. Przesyłane są ponadto kody błędów, które umożliwiają wstępną diagnostykę. Dzięki temu technik serwisowy może zabrać ze sobą odpowiednie części zamienne bezpośrednio na miejsce naprawy.


Ten wózek widłowy się opłaca

Fakt, że wózki widłowe diesel i wózki widłowe gazowe H20 – 35 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności, potwierdzają również dane dotyczące wydajności tych pojazdów. Certyfikowany test wydajności wykazuje, że maszyny potrzebują mniej czasu na przewiezienie takiej samej ilości ładunku i jednocześnie zużywają mniej paliwa. Obliczenia modelowe potwierdzają natomiast, że wózki te osiągają najlepszy całkowity koszt eksploatacji w warunkach bezpośredniej konkurencji, nawet przy czasach eksploatacji dłuższych niż 20 000 motogodzin. Oprócz wydajności pojazdu uwzględniane są również koszty utrzymania i personelu.

Korzyści na wyciągnięcie ręki

Sprawdzona koncepcja obsługi

Sprawdzone połączenie systemu Linde Load Control i dwupedałowego systemu jazdy stanowi podstawę szybkiej i precyzyjnej obsługi ładunku z wykorzystaniem wózków widłowych diesel H20 – H35.

Ergonomiczne stanowisko operatora

Stanowisko operatora wózka widłowego minimalizuje obciążenie fizyczne i umożliwia niemęczącą pracę przez całą zmianę.

Optymalna widoczność

Dobra widoczność we wszystkich kierunkach zwiększa bezpieczeństwo obsługi ładunku, co znacząco wpływa na wzrost wydajności.

Wytrzymała konstrukcja

Wózki widłowe diesel H20 – H35 rzadko potrzebują napraw i mają niezwykle niskie wymagania w zakresie konserwacji. Zapewnia to wysoką dostępność pojazdu i obniża koszty każdej godziny pracy.

Konstrukcja ułatwiająca konserwację

Łatwy dostęp do ważnych komponentów pozwala technikowi serwisowemu na szybką pracę, co zmniejsza koszty wizyty.

Doskonałe możliwości konfiguracji

Wiele standardowych i opcjonalnych wariantów wyposażenia wózków widłowych diesel H20 – H35 można dostosować do indywidualnych wymagań i aplikacji.

Rozwiązania sieciowe w standardzie

Dzięki sieci cyfrowej można analizować stan i wykorzystanie wózka widłowego diesel H20 – H35. Umożliwia to optymalne zaplanowanie niezbędnej konserwacji i efektywne obliczenie kosztów.

Opinie klientów

Nowy wózek widłowy diesel H20 podczas rozładunku samochodu ciężarowego
Wózek widłowy diesel H30 podczas pracy w Bohai Trimet Automotive