Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.
Wózek widłowy diesel H35 firmy Linde
Doskonałość w każdym calu

Nowe wózki spalinowe z napędem hydrostatycznym

Nowy standard branżowy dla wózków widłowych z przeciwwagą: Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 i H35 – H50 firmy Linde Material Handling


Czy to w handlu, czy w przemyśle: bez wózków widłowych nie da się zbyt wiele zrobić. Tymczasem handel elektroniczny, sterowane cyfrowo procesy i połączone w globalną sieć łańcuchy dostaw stale zwiększają wymagania stawiane technologii. W związku z tym wymiana doświadczeń z użytkownikami z wszystkich branż stworzyła podstawę dla całkowicie nowej koncepcji wózka.

Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling podczas układania towarów na zewnątrz
Wózek widłowy diesel H20 w kamieniołomie
Wózek widłowy firmy Linde przewozi ładunek w słabo oświetlonej hali, wykorzystując własne oświetlenie
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling podczas układania palet z napojami w pomieszczeniu zamkniętym
Wózek widłowy firmy Linde przejeżdża pomiędzy zwojami papieru
Wózek widłowy układa w pełni załadowane palety
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling transportuje towary w magazynie
Wózek widłowy firmy Linde podczas układania skrzyń
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling podczas układania towarów na zewnątrz
Wózek widłowy diesel H20 w kamieniołomie
Wózek widłowy firmy Linde przewozi ładunek w słabo oświetlonej hali, wykorzystując własne oświetlenie
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling podczas układania palet z napojami w pomieszczeniu zamkniętym
Wózek widłowy firmy Linde przejeżdża pomiędzy zwojami papieru
Wózek widłowy układa w pełni załadowane palety
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling transportuje towary w magazynie
Wózek widłowy firmy Linde podczas układania skrzyń

Najnowsze wózki widłowe z przeciwwagą łączą w sobie wszystkie cechy, które od zawsze charakteryzowały wózki firmy Linde – są wyjątkowo wydajne, bezpieczne, łatwe w obsłudze, solidne i wszechstronne. Każda z tych cech została drobiazgowo dopracowana i ulepszona. Pojazdy w klasie ładowności od 2 do 5 ton, dostępne jako wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG, wyznaczają standardy wydajności, ergonomii, bezpieczeństwa oraz łączności w swojej klasie ładowności – i dzięki temu także w przyszłości będą stanowić optymalną odpowiedź na wyzwania związane z przepływem materiałów.

Ogólne informacje na temat nowych wózków widłowych diesel i wózków widłowych LPG

Wózek H20 – H35 firmy Linde Material Handling podczas transportowania palety w magazynie

H20 – H35: mocne i zwrotne

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 są wytrzymałe, wydajne i niezwykle elastyczne. Przewożą ładunki o wadze od 2 do 3,5 tys. kilogramów. Dzięki swojej kompaktowości i zwrotności nadają się szczególnie do stosowania w ograniczonych przestrzeniach.

Szczegółowe informacje na temat wózka H20 – H35 można znaleźć tutaj.
Wózek H35 – H50 firmy Linde Material Handling podczas transportowania towarów na zewnątrz

H35 – H50: do wielu zastosowań

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H35 – H50, transportujące ładunki o wadze od 3,5 do 5 tys. kilogramów, są najbardziej uniwersalnymi pojazdami wśród wózków spalinowych. Zaprojektowane tak, aby uzyskać maksymalną zdolność przeładunkową, nadają się znakomicie do intensywnego użytkowania w pracy wielozmianowej, nawet w najtrudniejszych warunkach na zewnątrz.

Więcej informacji na temat wózka H35 – H50 można znaleźć tutaj.

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG: Doskonała integracja człowieka i maszyny

Podstawą maksymalnej wydajności jest idealna współpraca między operatorem a wózkiem widłowym. Jest to możliwe dzięki wzajemnemu uzupełnianiu się wydajnego układu napędowego, jakim jest napęd hydrostatyczny, oraz intuicyjnego układu sterowania. Właśnie dlatego nowe spalinowe wózki widłowe firmy Linde zostały w pełni zaprojektowane z myślą o operatorze i jego potrzebach. Dzięki sprawdzonej koncepcji obsługi, która oparta jest na dwupedałowym systemie jazdy oraz na systemie Linde Load Control sterującym wszystkimi funkcjami jazdy i masztu, praca z wózkami jest łatwa, precyzyjna i intuicyjna. Inteligentne rozmieszczenie wszystkich elementów obsługi sprawia, że operator może korzystać z każdego elementu sterującego przy minimalnym wysiłku, osiągając przy tym maksymalną precyzję. Dzięki temu operator może przepracować całą zmianę bez uczucia zmęczenia.

Wózek widłowy firmy Linde H35 – H50 w hali magazynowej

Napęd hydrostatyczny

Niewymagający konserwacji układ hydrauliczny wózków z nowej serii bez żadnych strat przenosi moc silnika na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia. W ten sposób napęd hydrostatyczny umożliwia płynne przyspieszenie, szybką zmianę kierunku jazdy, łagodną obsługę ładunku i precyzyjne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.

Kokpit nowego wózka widłowego – asymetrycznie umieszczona kierownica

Asymetrycznie umieszczona kierownica

Kierownica jest umieszczona asymetrycznie. Zmniejsza to ruchy lewego ramienia i zapobiega tym samym obciążeniu stawów. Kierownica jest poręczna, działa bardzo lekko i można ją indywidualnie dopasować.

Dwupedałowy system jazdy w nowym wózku widłowym diesel H20 – H35

Dwupedałowy system jazdy

Sprawdzony dwupedałowy system jazdy umożliwia bardzo czułe i precyzyjne sterowanie wózkiem widłowym, ponieważ obie stopy mają stały kontakt z pedałami. Prawy pedał jest przeznaczony do jazdy do przodu, lewy natomiast obsługuje jazdę wstecz. Dzięki temu operator odbiera bezpośrednią informację zwrotną dotyczącą ruchów wózka.

Kabina operatora w nowym wózku widłowym

Linde Load Control

Dzięki systemowi Linde Load Control operator steruje wszystkimi głównymi funkcjami masztu wózka widłowego. Elementy obsługi są umieszczone na ergonomicznie zaprojektowanym podłokietniku, który minimalizuje ruchy ramion i zapobiega zmęczeniu. Opcjonalnym przyciskom dodatkowym można przypisać funkcje uzupełniające.

Elementy obsługowe pod dachem i radio

Konsola obsługowa przy dachu

Ważnymi funkcjami, dotyczącymi np. reflektorów czy ogrzewania, można sterować za pośrednictwem znajdującej się przy dachu konsoli. Znajduje się na niej jedenaście przycisków, z których dziewięć odpowiada za funkcje oświetlenia i ostrzegania. Pozostałe z nich można zaprogramować dowolnie.

Wózki widłowe Linde zapewniają łatwe wsiadanie

Łatwe wsiadanie

Niski stopień zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu – bez względu na wzrost użytkownika. Dodatkowe atuty to antypoślizgowy podest i ergonomiczny kształt uchwytu do wsiadania.

Fotel operatora nowego wózka widłowego

Maksymalny komfort siedzenia

W spalinowych wózkach widłowych H20 – H35 i H35 – H50 standardowy fotel operatora został tak dopracowany, aby zapewniał więcej przestrzeni nad głową oraz wygodniejszą pracę. Dzięki dwunastu wariantom ustawienia fotela można dodatkowo zwiększyć komfort, a także ochronę przed negatywnymi następstwami związanymi z nieprawidłową postawą.

Wózek widłowy Linde – widok na stanowisko operatora z zewnątrz

Zoptymalizowane stanowisko operatora

Stanowisko operatora zapewnia więcej przestrzeni nad głową i na nogi. Oś napędowa, oś skrętna i maszt są oddzielone od chassis, co chroni operatora przed obciążeniem fizycznym spowodowanym wibracjami.

Kabina operatora w nowym wózku widłowym

Przestronna kabina

Przestronna kabina zapewnia optymalną widoczność. Dzięki dużym szklanym powierzchniom operator ma wrażenie, że siedzi na zewnątrz. Ogrzewanie i klimatyzacja (zawiera węglowodory fluorowane) kabiny regulują temperaturę w ciągu kilku minut, zapewniając przyjemne środowisko pracy.

Innowacyjna koncepcja sterowania Linde Steer Control

Linde Steer Control to rewolucyjna koncepcja kierowania wózkiem widłowym. Klasyczna kierownica jest zastąpiona minikierownicą lub dżojstikiem, co poprawia komfort jazdy oraz intuicyjność obsługi pojazdu. Optymalizuje właściwości ergonomiczne wózka widłowego i zmniejsza fizyczne obciążenie kierowcy. Aby zapewnić maksymalną precyzję wszystkich ruchów podczas jazdy, system Linde Steer Control automatycznie dostosowuje czułość elementów kierujących do prędkości pojazdu.

Innowacyjna koncepcja sterowania Linde Steer Control firmy Linde Material Handling z minikierownicą.
Linde Steer Control z dżojstikiem firmy Linde Material Handling.
Ergonomiczne stanowisko operatora z systemem Linde Steer Control firmy Linde Material Handling.
Innowacyjna koncepcja sterowania Linde Steer Control firmy Linde Material Handling z minikierownicą.
Linde Steer Control z dżojstikiem firmy Linde Material Handling.
Ergonomiczne stanowisko operatora z systemem Linde Steer Control firmy Linde Material Handling.

Wbudowane bezpieczeństwo: Wózki widłowe diesel dla „Vision Zero”

W kwestii bezpieczeństwa niczego nie można pozostawiać przypadkowi. „Vision Zero” – czyli zero wypadków w transporcie wewnętrznym – tak brzmi nasz nadrzędny cel. Z tego powodu w wózkach widłowych nowej serii z napędem spalinowym udoskonalono wszystko, co w dłuższej perspektywie zmniejsza ryzyko wypadków. Dopracowana konstrukcja, doskonała widoczność oraz liczne systemy ostrzegania i wspomagania zapewniają optymalne poczucie bezpieczeństwa zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Tylko wtedy, gdy operator czuje się bezpiecznie, może on korzystać ze swojej maszyny z maksymalną wydajnością.

Widok z wózka widłowego H20 – H35 firmy Linde Material Handling

Zoptymalizowana widoczność

W wózkach widłowych nowej serii o ładowności od 2 do 5 ton chassis, kabina i maszt zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby operator miał niezakłócony widok na ładunek i otoczenie we wszystkich kierunkach. Wąski maszt, smukłe słupki przednie kabiny i niski pas przedni poprawiają widoczność w przód, natomiast wąskie poprzeczne elementy konstrukcji dachu i opcjonalny wzmocniony szklany dach zapewniają dobrą widoczność do góry. Opcjonalne kamery wokół wózka poszerzają naturalne pole widzenia.

Wsiądź i zobacz: oto 360-stopniowy zakres widoczności z wózka.

Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo bierne wózków widłowych diesel firmy Linde to klasa sama w sobie: listwy progowe konstrukcji ramowej są bardzo wytrzymałe i stanowią ochronę przed uderzeniami. Niski środek ciężkości wózka i wysoko zawieszona oś skrętna zmniejszają ryzyko przewrócenia się maszyny. Jednocześnie górne siłowniki pochyłu i odporna na działanie momentu skręcającego konstrukcja masztu zapewniają wysoki udźwig resztkowy oraz bezpieczną i precyzyjną obsługę nawet wysoko uniesionego ładunku.


Stabilność i dobra widoczność

Liczne funkcje bezpieczeństwa pomagają uniknąć błędów obsługi. Dzięki automatycznemu hamulcowi postojowemu pojazd pewnie zatrzymuje się na rampach i pochyłościach, co umożliwia operatorowi bezpieczne wysiadanie z pojazdu. Wszystkie wózki widłowe bez opcjonalnej kabiny są standardowo wyposażone w elektroniczne monitorowanie pasów. Gdy operator nie ma zapiętych pasów, wózek porusza się jedynie ruchem zwolnionym. Dla zapewnienia lepszej widoczności i dodatkowego bezpieczeństwa wózki H20 – H35 i H35 – H50 są również wyposażone w różnorodne systemy ostrzegania i oświetlenia, takie jak Linde LED Stripes, Linde Truck Spot oraz Linde VertiLight.


Funkcjonalne systemy wspomagające

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG z nowej serii są fabrycznie wyposażone w system Linde Curve Assist. System dostosowuje prędkość jazdy do kąta skrętu, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo przewrócenia przy pokonywaniu zakrętów. Standardowo dostępny jest także system Linde Load Assist, który określa udźwig resztkowy pojazdu, a tym samym zmniejsza ryzyko wypadków związanych z przewróceniem. Dla zapewnienia jeszcze większego stopnia bezpieczeństwa pojazd można dodatkowo wyposażyć we wskazanie masy ładunku oraz systemy wspomagające Linde Safety Pilot i Linde Safety Guard .

Przygotowany na przyszłość: wózek widłowy diesel i rozwiązania z zakresu łączności

Planowanie floty przy komputerze

Dane są walutą przyszłości – szczególnie w przepływie materiałów nowoczesnych firm. Dlatego wszystkie dane dotyczące wydajności można analizować za pomocą oprogramowania. Dzięki standardowo dostępnej jednostce transmisji danych wózek widłowy można w łatwy sposób zintegrować z systemem zarządzania flotą Linde connect . W ten sposób użytkowanie pojazdu jest wydajniejsze, planowanie konserwacji bardziej precyzyjne, a kalkulacja kosztów bardziej niezawodna.

Przegląd danych eksploatacyjnych

Pojazd regularnie gromadzi dane (np. godziny pracy) i przesyła je bezprzewodowo do oprogramowania systemu do zarządzania flotą. Analiza danych dostarcza informacji o sposobie użytkowania pojazdu i jego wykorzystaniu.

Bezpieczna transmisja

Dane zebrane przez pojazd są przesyłane przy użyciu sieci komórkowej lub Wi-Fi. Wielokrotne szyfrowanie gwarantuje najwyższy poziom ochrony danych. W tym celu firma Linde korzysta z jednej z najbezpieczniejszych infrastruktur chmurowych na rynku.

Diagnostyka i konserwacja

Cyfrowe kody błędów i rejestracja historii błędów umożliwiają zdalną diagnostykę pojazdu. Aktualizacje oprogramowania i dodatkowe funkcje mogą być aktywowane w przyszłości w sposób bezprzewodowy. Poprawia to wydajność i funkcjonalność pojazdów oraz zapewnia stałą aktualizację ich konfiguracji.

Maksymalna wydajność: mniej przestojów, większa produktywność

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 i H35 – H50 są najbardziej wydajnymi wózkami widłowymi z przeciwwagą w swojej klasie. Z jednej strony to zasługa sprawdzonego napędu hydrostatycznego, który gwarantuje harmonijną i intuicyjną współpracę operatora i maszyny. Z drugiej strony sprzyja temu solidna i łatwa w serwisowaniu konstrukcja, która minimalizuje przestoje związane z naprawą. Maksymalną wydajność wózków z nowej serii potwierdza również fakt, że pod względem kosztów całkowitych wypadają one lepiej niż konkurencja.



Napęd zapewniający optymalną zdolność przeładunkową

Przez dziesięciolecia firma Linde Material Handling doskonaliła układ napędowy, który zapewnia precyzyjne i czułe sterowanie mocą wózka widłowego z przeciwwagą. Tą konkurencyjną technologię stanowi napęd hydrostatyczny.

Zamknięty i niewymagający konserwacji układ hydrauliczny bez żadnych strat przenosi moc silnika przemysłowego na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia, dzięki czemu operator ma do dyspozycji taką moc wózka, jaka jest potrzebna w danej sytuacji. Gwarantuje to maksymalną wydajność przy minimalnym zużyciu paliwa. Wózki widłowe diesel firmy Linde Material Handling od lat są pojazdami o najniższej emisji spalin na rynku. Nowe wózki H20 – H35 i H35 – H50 spełniają normę emisji spalin Euro 5.


Konserwacja może poczekać

Przestoje spowodowane awariami i konserwacją to strata czasu i pieniędzy oraz dodatkowy stres. Dzięki solidnej i łatwej w obsłudze konstrukcji przestoje wózków widłowych diesel i wózków widłowych gazowych z nowej serii są minimalne. Listwy progowe konstrukcji ramowej służą jako ochrona przed uderzeniami i zapobiegają uszkodzeniom wskutek wypadków. Również nowy silnik przemysłowy jest wyjątkowo wytrzymały. Przykładowo zamiast zwykłego paska rozrządu stosowanego w pojazdach mechanicznych jest on wyposażony w koła zębate, które wymagają jedynie niewielkiej konserwacji. Dodatkowo system Engine Protection System (EPS) nadzoruje silnik i chroni go przed przeciążeniem.

W celu szybkiej i łatwej konserwacji poprawiono dostęp do kluczowych komponentów poprzez zastosowanie zdejmowanych osłon i powiększonych otworów serwisowych. Truck Health Monitoring umożliwia kompleksowe monitorowanie i szybszą lokalizację awarii. Ponadto przesyłane są kody błędów, które umożliwiają wstępną diagnostykę. Dzięki temu technik serwisowy może zabrać ze sobą odpowiednie części zamienne bezpośrednio na miejsce naprawy.


Ten wózek widłowy się opłaca

Fakt, że wózki widłowe firmy Linde zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej efektywności, potwierdzają również dane dotyczące wydajności tych pojazdów. Certyfikowany test wydajności wykazuje, że maszyny potrzebują mniej czasu na przewiezienie takiej samej ilości ładunku i jednocześnie zużywają mniej paliwa. Obliczenia modelowe potwierdzają natomiast, że wózki te osiągają najlepszy całkowity koszt ekploatacji w warunkach bezpośredniej konkurencji, nawet przy czasach eksploatacji dłuższych niż 20 000 motogodzin. Oprócz wydajności pojazdu uwzględniane są również koszty utrzymania i personelu.

Korzyści na wyciągnięcie ręki

Sprawdzona koncepcja obsługi

Sprawdzone połączenie systemu Linde Load Control i dwupedałowego systemu jazdy stanowi podstawę szybkiej i precyzyjnej obsługi ładunku z wykorzystaniem wózków widłowych.

Ergonomiczne stanowisko operatora

Stanowisko operatora wózka widłowego minimalizuje obciążenie fizyczne i umożliwia niemęczącą pracę przez całą zmianę.

Optymalna widoczność

Dobra widoczność we wszystkich kierunkach zwiększa bezpieczeństwo obsługi ładunku, co znacząco wpływa na wzrost wydajności.

Wytrzymała konstrukcja

Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG z nowej serii są mniej podatne na awarie i wyjątkowo łatwe w utrzymaniu. Zapewnia to wysoką dostępność pojazdu i obniża koszty każdej godziny pracy.

Konstrukcja ułatwiająca konserwację

Łatwy dostęp do ważnych komponentów pozwala technikowi serwisowemu na szybką pracę, co zmniejsza koszty wizyty.

Doskonałe możliwości konfiguracji

Wiele standardowych i opcjonalnych wariantów wyposażenia wózków widłowych z przeciwwagą można dostosować do indywidualnych wymagań.

Rozwiązania sieciowe w standardzie

Dzięki sieci cyfrowej można bez wysiłku analizować stan i wykorzystanie wózków widłowych diesel. Umożliwia to optymalne zaplanowanie niezbędnej konserwacji i efektywne obliczenie kosztów.

Opinie klientów

Wózek H25 w zakładzie wapienniczym Rygol

W zakładzie wapienniczym Rygol GmbH w Painten w Dolnej Bawarii wiele wymaga się od wózków widłowych. Przejazdy na długich odcinkach, nierówny teren i 16-godzinne zmiany w najtrudniejszych warunkach są na porządku dziennym. To właśnie tutaj nowy wózek widłowy diesel H25 firmy Linde udowadnia swoją wartość. Zwrotność, optymalna widoczność i maksymalna ergonomia zachwycają już od pierwszej minuty pracy.

Przejdź do filmu

Wózek H30 w firmie BOHAI TRIMET Automotive

W firmie BOHAI TRIMET Automotive Holding GmbH, dostarczającej części dla przemysłu motoryzacyjnego, nowy wózek widłowy H30 firmy Linde jest w ciągłym użyciu. Jako jedyny pojazd z obrotnicą, zaopatruje piece do topienia w zakładzie w Sömmerda przez całą dobę mimo gorąca i zapylonego powietrza. W ciemnych, wąskich korytarzach optymalna widoczność we wszystkich kierunkach i nowoczesne rozwiązania oświetleniowe zapewniają większe bezpieczeństwo.

Przejdź do filmu

Wózek H35 w hurtowni napojów Heurich

W gorące letnie dni centrum logistyczne hurtowni napojów firmy Heurich GmbH opuszcza nawet 165 tysięcy skrzynek z napojami. Aby poradzić sobie z tak ogromnymi ilościami, firma jest zdana na wysoce wydajne wózki widłowe. Nowy wózek widłowy H35 firmy Linde doskonale się tutaj sprawdza. Operatorzy i osoby odpowiedzialne są zachwyceni szczególnie tym, że widoczność jest optymalna we wszystkich kierunkach.

Przejdź do filmu

Wózek H50 w zakładzie papierniczym Smurfit Kappa

Ciężko, ciężej, przemysł papierniczy: w zakładzie papierniczym Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board wózki widłowe z przeciwwagą pracują niemal bez przerwy pod pełnym obciążeniem – w dzień i w nocy, w uciążliwym upale i na siarczystym mrozie. Ekstremalny scenariusz zastosowania, w którym nowy mocny wózek widłowy diesel H50 firmy Linde był w stanie pokazać swoje możliwości jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek.

Dowiedz się więcej