Maksymalna wydajność w kompaktowej formie
Bezpieczna i precyzyjna obsługa, duża wydajność i kompaktowa konstrukcja – wózki widłowe z silnikiem wysokoprężnym (Diesla) H50 – H80 łączą w sobie wszystko, co jest konieczne do wydajnej pracy w warunkach intensywnej eksploatacji. Ich wydajne silniki i bezpośredni napęd hydrostatyczny sprawiają, że nadają się do ciężkich zastosowań z dużymi obciążeniami, nawet przy użyciu specjalnego osprzętu do papieru, cegieł lub materiałów budowlanych. Umieszczone na górze siłowniki przechylające rozkładają obciążenie równomiernie na całej konstrukcji i wraz z podporą skrętną zapewniają bezpieczną obsługę ładunku, zwłaszcza podczas pracy na wysokości. Wąskie profile masztu podnoszącego poprawiają widoczność zarówno ładunku, jak i trasy. Ponadto, wyeliminowanie części wymagających częstej konserwacji, takich jak skrzynie biegów, sprzęgła i hamulce bębnowe, oznacza skrócenie czasu serwisowania, a tym samym zwiększenie dostępności i wydajności. Dzięki standardowej jednostce transmisji danych modele H50 – H80 można w dowolnym momencie płynnie zintegrować z oprogramowaniem, takim jak systemy zarządzania flotą.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Wózki IC H50 – H80 są wyposażone w podporę skrętną, która zmniejsza obroty masztu podnoszącego na dużych wysokościach nawet o 30 procent. Cylindry przechyłu zapewniają dodatkową stabilność masztu, a stalowa kratka ochronna na dachu porusza się wraz z masztem, gdy kierowca przechyla go do przodu lub do tyłu. Na dachu znajduje się ponadto ochronna krata stalowa, która przesuwa się, gdy operator przechyla maszt do przodu lub do tyłu. Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach dzięki wąskim profilom masztów oraz standardowy system Linde Curve Assist do regulacji prędkości podczas pokonywania zakrętów również poprawiają poziom bezpieczeństwa. Opcjonalne systemy wspomagające, takie jak Linde Safety Pilot, dopełniają ofertę rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo.
- Zabezpieczenie przed skręceniem stworzone przez Linde
- Umieszczone na górze siłowniki przechyłu
- Doskonała widoczność dzięki wąskim profilom masztów
- System wspomagania Linde Curve Assist
- Liczne opcjonalne systemy wspomagania
Ergonomia
Ergonomiczna i intuicyjna koncepcja sterowania wózków widłowych z silnikiem wysokoprężnym (Diesla) H50 – H80 zmniejsza obciążenie fizyczne operatora, a także zapewnia precyzyjną i szybką obsługę ładunków. Wszystkie ruchy masztu i wideł są sterowane za pomocą joysticków Linde Load Control, natomiast prędkość i kierunek jazdy są kontrolowane za pomocą charakterystycznych dla Linde podwójnych pedałów. Przestronna kabina zapewnia dużo miejsca na nogi, inteligentny układ przyrządów i wygodne siedzenia, które zmniejszają zmęczenie podczas pracy. Fotel, podłokietnik i kolumna kierownicy są również regulowane indywidualnie. Ponadto osie, maszt i siłownik pochylenia są odłączone od podwozia za pomocą łożysk elastomerowych, dzięki czemu kierowca jest chroniony przed wstrząsami i drganiami. 3,5-calowy wyświetlacz pokazuje wszystkie ważne informacje, a także kąt skrętu kierownicy i pochylenie masztu w standardzie.
- Linde Load Control i sterowanie pedałem podwójnym
- Odizolowane od drgań miejsce pracy kierowcy
- Regulowane podłokietniki i kolumna kierownicy
- Łatwy dostęp do przestronnej kabiny dzięki stopniowi
- 3,5-calowy wyświetlacz z informacjami o pojeździe
Obsługa
Dzięki hydrostatycznemu napędowi bezpośredniemu wózki widłowe H50 – H80 poruszają się z dużą mocą i precyzją. System Linde Load Control wspomaga operatora w sterowaniu ładunkiem z dokładnością do milimetra. Podwójny pedał sterujący znacznie zwiększa wydajność obsługi: jeden pedał odpowiada za jazdę do przodu, drugi za jazdę do tyłu. Gdy operator zdejmuje nogę z pedału, wózek widłowy zatrzymuje się – nie ma więc konieczności hamowania. Dzięki cylindrom przechylającym umieszczonym nad głową wózki mają wysoką nośność resztkową i maszt o niskim skręcie, co ułatwia obsługę na dużych wysokościach podnoszenia. Ekonomiczne silniki przemysłowe o wysokim momencie obrotowym i niskim zużyciu paliwa zapewniają wystarczającą moc i niską emisję spalin w każdych warunkach. Silniki modeli H50 – H80 mogą być również zasilane paliwem HVO (hydrorafirowany olej roślinny). Paliwo to składa się z surowców odnawialnych i zmniejsza ilość CO₂ emitowanego przez wózki widłowe.
- Bezpośredni napęd hydrostatyczny
- Linde Load Control i sterowanie pedałem podwójnym
- Umieszczone na górze siłowniki przechyłu
- Bezskrętny maszt podnoszący o dużej nośności resztkowej
- Silnik o wysokim momencie obrotowym i niskim zużyciu paliwa
Serwis
Długie okresy między przeglądami zapewniają maksymalną dostępność i niskie koszty serwisowania wózków widłowych H50 – H80 z silnikiem spalinowym: Wymiana oleju hydraulicznego jest konieczna np. dopiero po 6000 godzin pracy. Za tak długi okres czasu odpowiada innowacyjny system filtrów. Napęd hydrostatyczny wymaga również minimalnej konserwacji, ponieważ całkowicie zrezygnowano z elementów wymagających częstych przeglądów, takich jak skrzynia biegów, sprzęgło, mechanizm różnicowy i hamulce bębnowe. Standardowo montowana jednostka transmisji danych umożliwia również bezprzewodową aktualizację oprogramowania i zdalną diagnostykę w celu przeprowadzenia konserwacji zapobiegawczej i skrócenia przestojów.
- Długie okresy między przeglądami
- Niskie koszty serwisowe
- Duża dyspozycyjność
- Dostępne cyfrowe funkcje serwisowe
Dane techniczne
| Model | Udźwig / Ładunek | Odległość środka ciężkości | Rozstaw osi | Szer. kor. z paletą 800 x 1200 wzdłuż wideł | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku |
|---|---|---|---|---|---|
| H50D | 5,0 (t) | 600 (mm) | 2200 (mm) | 5216 (mm) | 23 / 23 km/h |
| H60D | 6,0 (t) | 600 (mm) | 2200 (mm) | 5216 (mm) | 23 / 23 km/h |
| H70D | 7,0 (t) | 600 (mm) | 2200 (mm) | 5226 (mm) | 23 / 23 km/h |
| H80/1100D | 8,0 (t) | 1100 (mm) | 2810 (mm) | 5930 (mm) | 23 / 23 km/h |
| H80/900D | 8,0 (t) | 900 (mm) | 2510 (mm) | 5580 (mm) | 23 / 23 km/h |
| H80D | 8,0 (t) | 600 (mm) | 2200 (mm) | 5226 (mm) | 23 / 23 km/h |
Wyposażenie specjalne
Reverse Assist Camera
Wypadki podczas cofania wózkiem widłowym z przeciwwagą są zminimalizowane dzięki kamerze cofania Reverse Assist Camera firmy Linde Material Handling.
Linde Safety Pilot
Linde Safety Pilot to system wspomagania, który zmniejsza ryzyko wypadków związanych z wywróceniem się wózka. Wyświetla on kierowcy kluczowe parametry, takie jak ciężar ładunku i odległość środka ciężkości ładunku, oraz ostrzega wizualnie i akustycznie w przypadku wystąpienia krytycznych warunków jazdy.
Zmodernizowane komfortowe fotele
Dostępne jest podparcie dla lędźwi, ogrzewanie fotela, aktywna wentylacja fotela, zawieszenie pneumatyczne i różne funkcje regulacji.
Zapytaj o ofertę