Cały magazyn wyposażony w Li-ION!

2017-10-24

Klienci Linde mogą obecnie wykonywać większość operacji logistycznych w magazynie przy użyciu technologii litowo-jonowej

W kwestii inwestycji w nowe wózki przemysłowe wielu operatorów rozważa wymianę baterii kwasowo-ołowiowych na technologię Li-ION. Wynika to z jej licznych zalet: szybkiego ładowania baterii, możliwości doładowywania, braku konieczności jej wymiany, doskonałej wydajności dzięki dużej gęstości energii i stałej mocy wyjściowej, długiej żywotności oraz łatwości obsługi. Z ponad 30 wózkami, które dołączyły do portfolio Linde Material Handling – włącznie z paletowymi wózkami stertującymi, wózkami podwójnego składowania, wózkami do komisjonowania oraz wózkami wysokiego składowania – Klienci mogą teraz realizować większość zadań logistycznych w magazynie z wózkami w technologii Li-ION.

Powiększona rodzina modeli litowo-jonowych obejmuje paletowe wózki stertujące i wózki podwójnego składowania o udźwigach od 1,2 do 1,6 tony, które są dostępne jako wózki prowadzone pieszo lub jako modele ze składaną lub stałą platformą. Dodatkowo gama produktów obejmuje wózki do komisjonowania o udźwigu 2 ton oraz wózki typu wysokiego składowania o ładowności od 1 do 2,5 tony.

Wraz z istniejącymi już wcześniej modelami, takimi jak wózki do kompletacji poziomej i ciągniki, technologia litowo-jonowa może zostać wykorzystana we wszystkich kluczowych obszarach zastosowań w magazynie: od ramp po przechowywanie i pobieranie towarów w magazynie wysokiego składowania, od komisjonowania do przygotowania towarów do wysyłki. Nasz asortyment obejmuje teraz baterie litowo-jonowe dla wszystkich segmentów szerokiego rynku technologii magazynowej, co oznacza, że podjęliśmy ogromny krok na drodze do stania się wszechstronnym dostawcą tej technologii– mówi Christoph Englert, Product Manager w dziale Wózków Przemysłowych w Linde. Od wielu Klientów otrzymujemy bardzo pozytywne opinie dotyczące długoterminowej eksploatacji maszyn Li-ION. Zadowoleni są przede wszystkim z napięcia baterii, które pozostaje stałe aż do całkowitego jej rozładowania. Ponadto chwalą wysoką dyspozycyjność, która warunkuje większą wydajność oraz obniżone koszty.

Wózki wysokiego składowania (reach truck), R10B-R25, z chassis o szerokości 1270 mm są teraz dostępne w wersji Li-ION.

Wózki wysokiego składowania (reach truck), R10B-R25, z chassis o szerokości 1270 mm są teraz dostępne w wersji Li-ION.

Aby jak najlepiej wykorzystać zalety oferowane przez nową technologię Li-ION, poszczególne elementy – bateria, funkcja zarządzania baterią oraz prostownik – zostały zaprojektowane przez Linde jako kompletny system i komunikują się między sobą za pośrednictwem magistrali CAN. System zarządzania baterią monitoruje ją i kontroluje, gwarantuje ponadto, że zawsze działa w optymalnym zakresie – podkreśla Englert. Cały pakiet opatrzony został znakiem CE, a baterie drobiazgowo przetestowano i wyposażono w wielopoziomowy system bezpieczeństwa.

W zależności od udźwigu paletowych wózków stertujących, wózków podwójnego składowania i wózków do komisjonowania, które pracują z bateriami 24V, dostępne są cztery baterie o mocy od 1,8 kWh do 9,0 kWh. W przypadku wózków wysokiego składowania (48V) proponowane są baterie o mocy do 39,2 kWh. Każda bateria może być łączona z trzema różnymi prostownikami – w zależności od tego, jak często i jak długo możliwe jest ładowanie (pośrednie) i jakie są wymagania Klientów w zakresie szybkości ładowania. W najlepszym przypadku pełne ładowanie baterii litowo-jonowej trwa zaledwie 70 minut.