Nowi mistrzowie manewrowania

2020-10-12

Są wąskie i bardzo zwrotne, a jednocześnie oferują najwyższą niezawodność i duży udźwig: nowe wózki paletowe Linde T20 FP i T25 FP (o udźwigu odpowiednio 2 t i 2,5 t) oraz wózek podwójnego składowania Linde D10 FP (o udźwigu 1 t) są węższe od europalety i odznaczają się wyjątkową solidnością wykonania, łatwością obsługi oraz szerokim zakresem opcjonalnych udogodnień i zabezpieczeń.

Ten, kto zajmuje się składowaniem dziesiątek palet na ciasnych obszarach załadunku ciężarówek lub codziennym przemieszczaniem towarów tam i z powrotem pomiędzy miejscami składowania, ma świadomość, że liczy się każdy centymetr! Im zatem węższy i bardziej zwrotny pojazd, tym lepiej. Nowe wózki paletowe Linde T20 FP i Linde T25 FP doskonale spełniają ten wymóg. Mające zaledwie 720 milimetrów chassis (podwozie) umożliwia operatorom precyzyjne układanie towarów. Ponieważ wózki te są węższe niż transportowane przez nie europalety, nie dochodzi do uszkodzenia bocznych ścian ciężarówek (co podczas manewrów na platformie ładunkowej występuje relatywnie często). Węższe chassis jest zaletą również przy szybkim manewrowaniu w obszarach odbioru i wysyłki towarów, a także w wąskich korytarzach.

Wózek podwójnego składowania Linde D10 FP jest idealnym wyborem przy załadunku ciężarówek w sposób szczególnie oszczędzający miejsce. Maszyna może podnosić równocześnie ładunek o masie 1000 kg na widłach oraz na łapach podporowych, alternatywnie może transportować do 2000 kg na unoszeniu wstępnym lub podnosić na widłach ładunek o masie do 1200 kg.

Linde D10 FP

Nowe wózki firmy Linde Material Handling obsługiwane w pozycji stojącej są wąskie i bardzo zwrotne, a jednocześnie oferują najwyższą niezawodność i duży udźwig.

Każdy z trzech nowych modeli wyposażony jest w stałą platformę. Operator wchodzi z tyłu maszyny; uchwyty po lewej i prawej stronie oraz niski podest na wysokości zaledwie 200 milimetrów ułatwiają wejście. Wózek może być dostosowany do potrzeb danego pracownika. Platforma ma szerokość 538 milimetrów i opcjonalnie może być całkowicie zawieszona, aby zapewnić jak najlepsze amortyzowanie wstrząsów spowodowanych nierównym podłożem. Ergonomicznie ukształtowana kierownica jest wyposażona w łatwe w obsłudze dźwignie sterujące z obu stron, dzięki czemu wszystkie funkcje jazdy i podnoszenia mogą być obsługiwane tylko jedną ręką.

Wózki paletowe zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej widoczności i zapewniają operatorowi niezakłócony widok na obszar jazdy i ładunek. Systemy elektromagnetyczne, elektryczne i hydrauliczne umożliwiają m.in. adaptacyjne hamowanie, które reaguje na masę ładunku. Ze względów bezpieczeństwa cała mata podłogowa spełnia funkcję czujnika obecności: jeśli operator opuści wózek, maszyna natychmiast się zatrzyma i pozostanie na swoim miejscu – nawet na pochyłej rampie.

Chassis składa się z dwóch sięgających niemal do ziemi masywnych, stalowych osłon, które chronią operatora i absorbują lekkie uderzenia. Dzięki tym osłonom, umieszczonym wewnątrz uchwytom oraz ulokowanej centralnie kierownicy ramiona i ręce operatora przez cały czas pozostają w obrysie wózka. Inne systemy bezpieczeństwa, z których część jest dostępna w ramach opcji, to Linde Curve Control (prędkość zależna od stopnia skrętu), Linde Speed Management (regulacja prędkości w zależności od wagi ładunku na głównych widłach) oraz Linde BlueSpot (ostrzegawcze niebieskie światło LED).

Wózki paletowe poruszają się z prędkością do 14 km/h, a wózek podwójnego składowania do 10 km/h – wszystko dzięki silnikowi trójfazowemu o mocy odpowiednio 2,3 i 3 kW. Daje to możliwości zwiększenia wydajności obsługi, zwłaszcza na dłuższych dystansach. Aby jednak umożliwić dostosowanie do konkretnych aplikacji, maksymalna prędkość wózków paletowych może być ustawiona wedle uznania na 8, 10, 12 lub 14 km/h. Maszyny mają również dużą moc na pochyłościach: w zależności od modelu maksymalne nachylenie może wynosić do 13% (wózek z ładunkiem) i do 20% (wózek bez ładunku).

Linde T25 FP

Nowe wózki firmy Linde Material Handling są węższe niż transportowane przez nie europalety, dzięki czemu nie dochodzi do uszkodzenia bocznych ścian ciężarówek.

Kolejną dużą zaletą nowych modeli jest różnorodność dodatkowego wyposażenia i modułów. Dzięki temu wózki mogą zostać dostosowane do specyficznych warunków danej pracy w najlepszy możliwy sposób. Oto kilka przykładów:

  • Kierownica z regulacją wysokości: w zależności od wzrostu operatora kierownica może być podniesiona do wysokości 110 milimetrów.
  • Koła skrętne: dostępne są trzy różne poziomy tłumienia, aby uzyskać optymalny poziom stabilności i przyczepności.
  • Zarządzanie flotą: modułowy system Linde connect oferuje rozmaite funkcje – od kontroli dostępu i wykrywania wstrząsów po zarządzanie konserwacją i kompleksową analizę użytkowania.
  • Wbudowany prostownik: jest dostępny zarówno dla baterii kwasowo-ołowiowych, jak i litowo-jonowych; może być podłączony do każdego gniazda elektrycznego.
  • Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz: wszystkie ważne parametry wózka, takie jak czas pracy, stan naładowania baterii, a także komunikaty o konserwacji i błędach, są wyświetlane na ekranie.

Szeroki asortyment produktów firmy Linde Material Handling oferuje wiele innych opcji, w tym wersję mroźniczą (do -35 stopni Celsjusza), uchwyty na terminale danych, skanery lub folie, szereg schowków czy różne wersje kół.