- 0 - 1 800 (kg)
- 0 - 1 724 (mm)
Wózki podnośnikowe i podwójnego składowania D12 S/SF
Wózek podwójnego składowania do wąskich korytarzy
Transportowanie dwóch palet w ciasnych pomieszczeniach
Chassis wózków podwójnego składowania D12 S/SF jest węższe od palety. Maszyny te mogą przewozić jednocześnie dwie palety i łatwo manewrować w ciasnych pomieszczeniach. Operator porusza się w podwyższonej pozycji stojącej, co zapewnia mu doskonały widok na końce wideł i ułatwia obsługę ładunku. Platforma oddzielona jest od chassis grubą warstwą gumy, co chroni operatora przed wibracjami podczas jazdy i pozwala na dłuższą pracę przy pełnej koncentracji. Linde oferuje wózek podwójnego składowania D12 w dwóch wersjach podstawowych: w modelu S operator stoi bokiem do kierunku jazdy i ma dobrą widoczność do przodu i do tyłu. W modelu SF natomiast stoi przodem do kierunku jazdy i w ten sposób może stale obserwować ładunek. Oba modele posiadają udźwig do 2000 kg oraz maszty o różnych wysokościach podnoszenia.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Podczas jazdy oraz przy obsłudze przestrzeni załadunkowych/rozładunkowych operator zawsze przebywa w obrębie konturu pojazdu. Kompaktowe chassis sprawia, że użytkownik ma dobrą widoczność na końce wideł i może z wyprzedzeniem reagować na wszelkie przeszkody. Większe bezpieczeństwo zapewnia również system hamowania: po puszczeniu przycisku jazdy elektromagnetyczny system wyhamowuje wózek z różną mocą w zależności od danej operacji ładowania i delikatnie zatrzymuje pojazd. Dodatkowo dostępny jest pedał czuwaka pozwalający uniknąć niebezpiecznych sytuacji: po zwolnieniu przycisku pojazd automatycznie zahamuje. System Curve Assist automatycznie dostosowuje prędkość wózka do pokonywanych zakrętów.
- Operator zawsze w konturze wózka
- System hamowania w zależności od masy ładunku
- Pedał czuwaka
- System Linde Curve Assist
Ergonomia
Platforma wózka podwójnego składowania D12 S/SF nie jest na stałe połączona z chassis. Uderzenia i wstrząsy wynikające z nierówności podłoża niemal nie są przenoszone na operatora, co stanowi istotną ochronę przed obciążeniami kręgosłupa. Oparcie w modelu S umożliwia pracownikowi przyjęcie wygodnej pozycji podczas jazdy. Ponadto model S jest wyposażony w ergonomicznie zaprojektowaną jednostkę sterowania o regulowanej wysokości. Funkcje podnoszenia i jazdy oraz klakson można łatwo obsługiwać jedną ręką. Oba modele są wyposażone w głębokie i szerokie schowki, potrzebne akcesoria robocze są więc zawsze w zasięgu ręki.
- Amortyzowany przedział operatora
- Oparcie z obiciem dla pleców
- Głębokie schowki
Obsługa
Wózki podwójnego składowania D12 S/SF mogą transportować jednocześnie dwie palety – o masie od 1200 do 2000 kg w ramach pojedynczego załadunku i o masie całkowitej 1800 kg w przypadku podwójnego załadunku. Elastyczność ta pozwala zwiększyć wydajność przeładunkową, ponadto trójfazowy silnik o mocy 3 kW zapewnia prędkość 10 km/h również przy maksymalnym obciążeniu. Mały promień skrętu umożliwia szybkie i pewne wykonywanie trudnych manewrów. Aby wózek D12 S/SF mógł pracować wydajnie również przy intensywnym użyciu do końca zmiany, dostępny jest tryb eco, po którego aktywacji pojazd zużywa prawie 12% mniej energii. Ponadto użytkownik może precyzyjnie dostosować do poszczególnych zadań. Dostępne są na przykład maszty standardowe i typu Duplex o wysokości ładowania od 1574 mm do 2124 mm. Opcjonalnie dostępna jest także krata ochronna ładunku, która stabilizuje ładunek podczas jazdy.
- Elastyczny transport jednej lub dwóch palet
- Tryb eco zapewniający niższe zużycie energii
- Maksymalna prędkość przy pełnym obciążeniu
- Różne warianty masztu
Serwis
Zabezpieczony przed kurzem silnik trójfazowy modelu D12 S/SF jest całkowicie bezobsługowy. Ponadto dzięki solidnej konstrukcji pojazdy doskonale sprawdzają się również w trudnych warunkach i długotrwałej eksploatacji oraz rzadko wymagają konserwacji. Złącze magistrali CAN zapewnia, że procesy serwisowe przebiegają w łatwy sposób: technik podłącza notebooka i może błyskawicznie ocenić wszystkie dane pojazdu. Wszystkie istotne podzespoły są łatwo dostępne.
- Niewymagający konserwacji silnik trójfazowy
- Solidna konstrukcja
- Szybka analiza danych pojazdu przez złącze magistrali CAN
- Łatwy dostęp do serwisowanych podzespołów
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Promień skrętu | Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) |
---|---|---|---|---|---|
D12S | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
D12SF | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
Wyposażenie specjalne
-
Boczna wymiana baterii
-
Uchwyt do dodatkowego osprzętu
-
Podkładka na dokumenty A4
-
Zarządzanie flotą
-
System kompensacji nierówności podłoża
-
Możliwość podłączenia terminala danych
Boczna wymiana baterii
Boczna wymiana baterii jest ułatwiona przy pomocy dźwigni i mechanizmu sprężynowego.
Uchwyt do dodatkowego osprzętu
Po prawej stronie wózka znajduje się drążek, do którego można zamontować dodatkowy osprzęt. Na drążku po lewej stronie pojazdu znajduje się kogut ostrzegawczy.
Podkładka na dokumenty A4
Niektóre dokumenty zawsze powinny być w zasięgu wzroku: dodatkowa, dobrze widoczna podkładka na dokumenty ułatwia szereg procesów komisjonowania i transportowania.
Zarządzanie flotą
Rozwiązania w zakresie zarządzania flotą pozwalają między innym na analizę użytkowania wózków w celu zoptymalizowania serwisu lub wykorzystania floty.
System kompensacji nierówności podłoża
System kompensuje nierówności w podłożu tak, aby wszystkie koła zawsze stykały się podłożem. Dzięki temu wózek przez cały czas utrzymuje dużą stabilność.
Możliwość podłączenia terminala danych
W wózku dostępne jest gniazdko 24 V do podłączenia terminala danych.