Duża wydajność, niezrównana widoczność

Nowy Roadster E20 – E35 R od firmy Linde to wydajny i uniwersalny wózek widłowy do obsługi ładunków o masie od 2000 do 3500 kilogramów. Dzięki zastosowaniu specyficznej koncepcji operator widzi praktycznie wszystko w obszarze pracy – zarówno ładunek, jak i otoczenie. Dach kabiny jest bezpośrednio połączony z masztem za pomocą siłowników pochyłu, tym samym nie są potrzebne przednie słupki kabiny. Kompletna jednostka, którą tworzą dwa mocne silniki napędowe, kompaktowa oś Linde, hamulce niewymagające konserwacji i inne inteligentne elementy przenoszące napęd, stanowią podstawę maksymalnej zwrotności i wydajności przeładunkowej modeli z tej serii. Ponadto nowy system zarządzania energią Linde zapewnia racjonalne zużycie energii.

Właściwości

Bezpieczeństwo

Dobra widoczność dla operatora wózka widłowego stanowi decydujący czynnik odpowiadający za bezpieczeństwo w logistyce magazynowej. W związku z tym w modelach E20 – E35 R zastosowano klasyczny dach ochronny połączony bezpośrednio z masztem za pomocą siłowników przechyłu. Ta zasada została także zastosowana w przypadku dachu ze wzmocnionego szkła. Zrezygnowano z ograniczających widoczność przednich słupków, uzyskując w ten sposób praktycznie nieograniczoną panoramiczną widoczność. Jednocześnie operatora otacza ochronna kabina. Redundantny układ sterowania oraz elektroniczna kontrola trakcji uzupełniają wysokie standardy bezpieczeństwa elektrycznych wózków widłowych Linde.

  • Maksymalna widoczność w zakresie 360°
  • Mocna kabina operatora
  • Redundantny układ sterowania
  • Kontrola trakcji

Ergonomia

Niemęcząca i wydajna praca jest możliwa tylko po zapewnieniu operatorowi wysokiego komfortu obsługi. W przypadku wózków elektrycznych E20 – E35 R to kryterium spełniają nie tylko wszelkie intuicyjne elementy obsługowe w obszernej kabinie, ale też doskonała widoczność w zakresie 360°, regulowany fotel i duża przestrzeń na nogi. Także dwupedałowe sterowanie w znacznym stopniu eliminuje zmęczenie. W elektrycznych wózkach widłowych z tej serii maszt i oś napędowa są odizolowane od przedziału operatora, co minimalizuje przenoszenie wibracji na pracownika.

  • Ergonomiczne elementy obsługowe
  • Sterowanie za pomocą dwóch pedałów bez przekładania nóg
  • Ochrona operatora przed wibracjami
  • Regulowany podłokietnik i fotel

Obsługa

Wydajny wózek elektryczny musi posiadać wydajny napęd. Kompaktowa oś Linde to kompletna jednostka złożona z dwóch mocnych silników napędowych, niewymagających konserwacji hamulców oraz inteligentnych elementów przenoszących napęd. Jest to konstrukcja, która zapewnia precyzję, a tym samym wysoką produktywność podczas pracy. Do efektywności wózków E20 – E35 R bezpośrednio przyczynia się też wyjątkowa widoczność. Brak przednich podpór daszka oznacza, że operator ma pełny widok na trasę oraz ładunek z lewej i prawej strony masztu, a opcjonalny panoramiczny, wzmocniony szklany dach gwarantuje dobrą widoczność nad głową. Konstrukcja ma ponadto jeszcze inną unikalną zaletę: wysoko zamocowane siłowniki pochyłu masztu, które przenoszą działające na maszt siły na przeciwwagę wózka poprzez osłonę dachu.

  • Maksymalna widoczność w zakresie 360°
  • Mniejsze ryzyko wypadku
  • Kompaktowa oś z dwoma silnikami
  • Precyzyjna obsługa ładunku

Serwis

Niezwykle długie interwały serwisowe są dowodem wydajności modeli serii E20 - E35 R. Kompletna oś napędowa z podstawowymi podzespołami, takimi jak silniki trójfazowe, przekładnia redukcyjna i mokre hamulce wielotarczowe, to komponenty niewymagające konserwacji. Nie wymaga jej także trójfazowy silnik zasilający pompę hydrauliczną. Centralna instalacja elektryczna jest łatwo dostępna pod pokrywami serwisowymi. Pierwsza konserwacja (obejmująca kontrole i prace regulacyjne) powinna być wykonana po przepracowaniu przez wózek 1000 motogodzin, a olej hydrauliczny wymienia się po raz pierwszy po 6000 motogodzin.

  • Łatwy dostęp do centralnej instalacji elektrycznej
  • Pierwsza konserwacja po upływie 1000 motogodzin
  • Wymiana oleju hydraulicznego po przepracowaniu 6000 motogodzin
  • Silniki jazdy i podnoszenia oraz hamulce nie wymagają konserwacji

Dane techniczne

Model Udźwig / Ładunek Odległość środka ciężkości Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) Prędkość jazdy, z/ bez ładunku
E20/600RH 2,0 (t) 600 (mm) 80 / 560/620 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E20R 2,0 (t) 500 (mm) 80 / 460/500 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E25/600RH 2,5 (t) 600 (mm) 80 / 560/620 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E25/600RHL 2,5 (t) 600 (mm) 80 / 700/775 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E25/600RHL_'5Pz/625Ah' 2,3 (t) 600 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E25R 2,5 (t) 500 (mm) 80 / 460/500 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E25RL 2,5 (t) 500 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E30/600RH 3,0 (t) 600 (mm) 80 / 560/620 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E30/600RHL 3,0 (t) 600 (mm) 80 / 700/775 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E30/600RHL_'5Pz/625Ah' 2,8 (t) 600 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E30R 3,0 (t) 500 (mm) 80 / 460/500 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E30RL 3,0 (t) 500 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E35RHL 3,5 (t) 500 (mm) 80 / 700/775 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E35RHL_'5Pz/625Ah' 3,3 (t) 500 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h
E35RL 3,5 (t) 500 (mm) 80 / 575/625 (V)/(Ah) o. kWh 20 / 20 km/h

Wyposażenie specjalne

Aktywna wentylacja komory bateryjnej

Szybko, komfortowo, bezpiecznie: automatyczne odpowietrzanie komory bateryjnej powoduje, że obsługa procesu ładowania jest wyjątkowo łatwa. Podstawą jest złącze typu plug & play znajdujące się w tylnej pokrywie wózka. W celu naładowania baterii nie ma potrzeby otwierania pokrywy komory bateryjnej ani drzwi.

Wbudowany prostownik wysokiej częstotliwości

Dostępny w ramach opcji wbudowany prostownik wysokiej częstotliwości umożliwia łatwe, szybkie i niezależne od miejsca ładowanie baterii z każdego gniazda. Kontrola temperatury oraz automatyczne podtrzymanie i wyrównanie ładowania stanowi gwarancję efektywnego pod względem energetycznym procesu ładowania. Nie jest potrzebne oddzielne pomieszczenie do ładowania.

Bezpieczna krata poliwęglanowa

Na dachu kabiny można założyć kratę ochronną z poliwęglanu, która dodatkowo zabezpiecza wzmocnioną szybę w dachu kabiny przed uszkodzeniem przez spadające elementy.

Obrotowy fotel w wózkach widłowych Linde

Fotel obrotowy

Lepszą widoczność podczas jazdy wstecz uzyskuje się dzięki możliwości obracania fotela operatora (nawet o 45 stopni). Fotel ma ergonomiczny kształt i posiada regulowane oparcie.

Inne obiegi hydrauliczne

Wózek widłowy może zostać wyposażony w maksymalnie trzy dodatkowe obiegi hydrauliczne. Umożliwiają one podłączenie i eksploatowanie dodatkowych urządzeń zewnętrznych.

Zapytaj o ofertę