Zwrotne i uniwersalne dzięki wąskiemu chassis

Niezależnie pod tego, czy chodzi o załadunek, rozładunek, czy o transport na krótkich odcinkach: dzięki wąskiemu chassis i dobrej widoczności przez maszt elektryczne wózki podnośnikowe L10 – L12 ułatwiają wiele czynności – zwłaszcza tam, gdzie jest mało miejsca. Nisko osadzony dyszel zapewnia bezpieczny odstęp od wózka. W przypadku ograniczonych przestrzeni w wąskich korytarzach dostępna jest również funkcja żółwiej prędkości umożliwiająca sterowanie wózkiem z dyszlem w pozycji pionowej. Pojazd można obsługiwać całkowicie intuicyjnie. Wszystkie elementy obsługowe są rozmieszczone ergonomicznie na głowicy dyszla i zapewniają łatwą pracę.

Właściwości

Bezpieczeństwo

Dzięki długiemu, nisko osadzonemu dyszlowi elektryczne wózki podnośnikowe gwarantują odpowiednio duży odstęp między kierującym a pojazdem. Dostępna jest również opcja uzależniająca prędkość jazdy wózka od pozycji dyszla – im bardziej uniesiony do pionu, tym wolniejsza jazda. Jeśli operator przesunie dyszel w dolną lub górną pozycję końcową, załączony zostanie hamulec elektromagnetyczny. Ponadto pojazd automatycznie hamuje po puszczeniu przycisku jazdy. Na bezpieczeństwo pracy wpływają również nisko osadzone chassis i zaokrąglone krawędzie obudowy.

  • Ergonomicznie umieszczone elementy obsługowe na głowicy dyszla
  • Funkcja proporcjonalnej prędkość jazdy w zależności od kąta nachylenia dyszla
  • Długi dyszel zapewniający bezpieczny odstęp między operatorem a wózkiem
  • Opór w pozycjach końcowych dyszla zapobiegający przypadkowemu, nagłemu hamowaniu
  • Elektromagnetyczny hamulec z automatyczną aktywacją

Ergonomia

Długi dyszel pozwala łatwo sterować pojazdem na ostrych zakrętach. Operator ma łatwy i intuicyjny dostęp do wszystkich elementów na ergonomicznej głowicy dyszla. Dodatkowo może manewrować pojazdem przy pionowej pozycji dyszla, korzystając z przycisku żółwiej prędkości. Ułatwia to wiele procesów w szczególnie wąskich miejscach.

  • Wszystkie elementy obsługowe są ergonomicznie wykonane
  • Przycisk żółwiej prędkości do manewrowania w wąskich pomieszczeniach
  • Duże schowki na dokumenty robocze
  • Długie ramię dyszla do bezproblemowej obsługi również w ostrych zakrętach

Obsługa

Mocny trójfazowy silnik o mocy 1,2 kW w połączeniu z cyfrowym sterowaniem zapewniają szybkie przyspieszenie elektrycznych wózków L10 – L12. Dodatkowo wszystkie istotne parametry pracy można dostosować do indywidualnych wymagań. Dzięki funkcji sterowania masztem OptiLift wózki transportują ładunki precyzyjnie i cicho. Funkcja Soft Landing zabezpiecza ładunek i widły przed szkodami podczas odstawiania na podłoże.

  • Silnik trójfazowy o mocy 1,2 kW
  • Precyzyjna obsługa ładunków dzięki funkcji OptiLift
  • Funkcja Soft Landing zapewniająca delikatne odkładanie ładunku

Serwis

Silnik trójfazowy elektrycznych wózków podnośnikowych L10 – L12 jest bezobsługowy. Zwiększa to dostępność i redukuje koszty eksploatacji. Za pomocą magistrali CAN wszelkie dane pojazdu można szybko i łatwo odczytać. Serwisant może kontrolować wszystkie wartości na swoim laptopie serwisowym. Istotne podzespoły są łatwo dostępne pod pokrywą silnika. Gwarantuje to krótkie czasy przestoju. Cyfrowy wielofunkcyjny wyświetlacz informuje operatora o stanie naładowania baterii, godzinach roboczych, stanie konserwacji i ewentualnych błędach.

  • Bezobsługowy, zabezpieczony przed wilgocią i kurzem silnik trójfazowy
  • Złącze magistrali CAN do szybkiej i łatwej diagnostyki
  • Parametry pracy można ustawiać indywidualnie
  • Szybki dostęp do wszystkich podzespołów

Dane techniczne

Model Udźwig / Ładunek Wysokość podnoszenia Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) Prędkość jazdy, z/ bez ładunku
L10 1,0 (t) 2924 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L10 ION 1,0 (t) 2924 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L10B 1,0 (t) 1912 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L10B ION 1,0 (t) 1912 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L12 1,2 (t) 2924 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L12 ION 1,2 (t) 2924 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h
L12i 1,2 (t) 2424 (mm) 24 / 225 (V)/(Ah) o. kWh 6 / 6 km/h

Wyposażenie specjalne

Różne rodzaje kół napędowych

W zależności od warunków eksploatacyjnych klient może wybrać różne koła napędowe. Dostępne są koła gumowe i bieżnikowane, a także koła z nierysującego poliuretanu i tzw. wet grip do wilgotnych i śliskich podłoży, np. w chłodni.

Podwójne koło ładunkowe

Podwójne koło ładunkowe jest wykonane z poliuretanu oraz dostępne w wersji poliuretanowej smarowanej. Te koła podporowe zapewniają dodatkową stabilność w trudnych warunkach, np. przy nierównościach podłogi, długich trasach i wysokich temperaturach.

Automatyczny system uzupełniania elektrolitu w baterii

System Aquamatic służy do łatwego napełniania baterii wodą destylowaną.

Wbudowany prostownik

Wbudowany prostownik umożliwia szybkie i łatwe naładowanie baterii.

Wersja przeznaczona do chłodni -35°C

Wersja przeznaczona do chłodni zapewnia pełną gotowość i wydajność nawet przy temperaturach do -35°C.

Krata ochronna ładunku

Krata ochronna stabilizuje ładunek po jego podniesieniu, zapobiegając jego przesunięciu się do tyłu.

Przycisk żółwiej prędkości (L10)

Przycisk żółwiej prędkości pozwala manewrować pojazdem w wąskich pomieszczeniach z dyszlem w pozycji pionowej z maksymalną prędkością 1,5 km/h.

Proporcjonalna prędkość jazdy (L10)

Funkcja proporcjonalnej prędkości dostosowuje prędkość jazdy w zależności od położenia dyszla: im mniejszy jest kąt nachylenia dyszla, tym wolniej porusza się wózek.

Zapytaj o ofertę