Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.

Automatyczne zaopatrzenie magazynu

12 mar 2018

Linde R-MATIC samodzielnie składuje towary na wysokościach aż do 10 metrów

Oto autonomiczny wózek wysokiego składowania R-MATIC, który kilka miesięcy temu dołączył do portfolio zautomatyzowanych rozwiązań od Linde Material Handling. Wózek ten w pełni automatycznie transportuje towary do regałów wysokiego składowania oraz zupełnie samodzielnie składuje je i pobiera na wysokościach podnoszenia do 10 metrów.

Kolejny inteligentny członek rodziny produktów Linde robotics: R-MATIC o udźwigu do 1,6 tony może pracować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, składując i pobierając towary. Zamontowane na wózku czujniki zapewniają bezpieczne i odpowiednie umieszczanie palet oraz ich pobieranie z właściwego miejsca, zaś czujnik zamontowany na karetce wideł eliminuje problem wystających ładunków. Trójwymiarowe kamery służą do wykrywania miejsca składowania na regale oraz do regulacji położenia wideł.

Autonomiczny wózek wysokiego składowania Linde R-MATIC w pełni automatycznie transportuje towary o masie do 1,6 tony do regałów wysokiego składowania oraz zupełnie samodzielnie składuje je i pobiera na wysokościach podnoszenia do 10 metrów

Autonomiczny wózek wysokiego składowania Linde R-MATIC w pełni automatycznie transportuje towary o masie do 1,6 tony do regałów wysokiego składowania oraz zupełnie samodzielnie składuje je i pobiera na wysokościach podnoszenia do 10 metrów

Niewymagający infrastruktury system geonawigacji automatycznie i bezpiecznie prowadzi wózek najbardziej optymalną trasą. Laser nawigacyjny stale skanuje otoczenie w promieniu 360°, aby zorientować maszynę w przestrzeni. W tym czasie R-MATIC porusza się z prędkością do 2,5 m/s.

Zastosowanie w pełni zautomatyzowanego sprzętu zapewnia wysoką niezawodność, dokładność i bezpieczeństwo. Ryzyko uszkodzeń jest zredukowane do minimum, ponieważ nie dochodzi do błędów powstałych wskutek czynnika ludzkiego. Ponadto zautomatyzowane procesy prowadzą do większej przejrzystości i optymalizacji procesów operacyjnych. Wreszcie, co nie mniej ważne, wzrost wydajności wynika z faktu, że personel może być oddelegowany do innych zadań w magazynie. W przypadku pracy na dwie lub trzy zmiany zakładamy, że koszt wózka R-MATIC zwróci się najpóźniej po dwóch latach – mówi Philipp Stephan, Product Manager Linde robotics w Linde Material Handling (Niemcy).

Łatwe wejście w Przemysł 4.0

Jeden z głównych międzynarodowych klientów Linde Material Handling używał wózka R-MATIC przez rok. Już podczas tej fazy testów kierownicy byli zachwyceni maszyną, i to nie tylko ze względu na nowe możliwości, jakie zapewnia technologia Linde robotics, ale również z powodu wyraźnie zwiększonej produktywności. Autonomiczny wózek wysokiego składowania jest wart rozważenia w każdej firmie, w której system intralogistyczny znajduje się pod silną presją kosztów i potrzebuje większej wydajności – mówi Frank Heptner, Senior Director Consultancy and Projects, Intralogistics Solutions w Linde Material Handling (Niemcy). Firma Linde opracowała autonomiczny wózek wysokiego składowania R-MATIC do zadań transportowych i magazynowych we wszystkich branżach. Przedsiębiorstwa przemysłowe charakteryzujące się wysokim stopniem automatyzacji, np. branża automotive, szczególnie cenią tę maszynę.

Używając wózków Linde-MATIC, menedżerowie logistyki mogą stopniowo łączyć wewnętrzne procesy przepływu materiałów. W przypadku prostych zastosowań R-MATIC może pracować samodzielnie, to znaczy bez konieczności podłączenia do systemów informatycznych. W tej sytuacji sterowanie jest obsługiwane bezpośrednio przez ekran dotykowy pojazdu lub moduł komunikacyjny. W trybie mieszanym zautomatyzowane pojazdy komunikują się poprzez interfejsy z innymi maszynami i systemami lub np. przenośnikami wałkowymi.

W większych flotach system sterowania R-MATIC może wymieniać dane z systemami WMS lub ERP firmy. Jednostka komputerowa zarządza przychodzącymi zleceniami, przyporządkowuje zadania do pojazdów z uwzględnieniem najbardziej zoptymalizowanych tras, odbiera informacje zwrotne od wózków, reguluje ruch i przejmuje kontrolę nad flotą.

Aby znaleźć idealne rozwiązanie, eksperci Linde Material Handling analizują procesy przepływu materiałów na miejscu u klienta i w ścisłej z nim współpracy. Po zakończeniu fazy planowania urządzenie jest instalowane w ciągu zaledwie kilku dni.