Nowy elektryczny wózek widłowy E16-E20
Jakość w rozsądnej cenie

Nowy elektryczny wózek widłowy E16-E20

Skontaktuj się ze swoim doradcą i zapytaj o ofertę!

Nowe elektryczne wózki widłowe Linde E16-E20 serii 1275 umożliwiają transport ładunków i obsługę palet z ładunkiem o masie do 1,6 tony lub do 2 ton (w zależności od modelu). Maszyny te zapewniają doskonałą widoczność, są wyposażone w podwójne silniki jazdy oraz wąską kabinę operatora o supernowoczesnej, ergonomicznej konstrukcji i stanowią wysokiej jakości rozwiązanie za rozsądną cenę.

Wózki elektryczne E16-E20 cechuje zwarta konstrukcja i doskonała stabilność zapobiegająca przewróceniu się oraz podczas skręcania, co uzyskano dzięki zastosowaniu zmiennego rozstawu osi. Kompaktowa oś skrętna zapewnia niskie zużycie energii i – dzięki wzajemnej kompensacji przez tylne koła bliźniacze – minimalne zużywanie się opon. Niewielka szerokość nadwozia, lekkość i elastyczność skrętu sprawiają, że wózek nadaje się szczególnie do pracy w wąskich przestrzeniach.

Masz Linde zapewnia doskonałą widoczność

Pracuj bezpiecznie

W kwestiach bezpieczeństwa nie uznajemy kompromisów. Wyjątkowa stabilność i doskonała trakcja zostały osiągnięte dzięki konstrukcji, która łączy w sobie wysoki poziom wiedzy inżynieryjnej oraz materiały najlepszej jakości. Wąskie profile masztu zapewniają doskonałą widoczność na ładunek i otoczenie. Duży, antypoślizgowy stopień wejściowy umożliwia natomiast wygodne i bezpieczne wsiadanie do wózka i wysiadanie z niego.

Nowe wrażenia z jazdy


Nowe wózki elektryczne Linde to maszyny elektryczne o wydajności zbliżonej do wózków spalinowych. Są wyposażone w wydajne silniki elektryczne oraz inteligentne sterowanie. Oba te elementy tworzą imponujący i kompaktowy pakiet, który zapewnia najwyższą wydajność. Zaawansowana koncepcja osi napędowej zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy wózkiem dzięki automatycznemu ruchowi do przodu, gdy maszt jest odchylony do tyłu.

Napęd

Wózek jest napędzany przez dwa silniki AC, które są automatycznie sterowane w zależności od ich krzywej charakterystyki. Silniki napędzają przekładnie prawą i lewą, a te z kolei przenoszą napęd na koła. Zasilanie w energię elektryczną zapewnia zamontowana w wózku bateria. Bezstopniowa regulacja prędkości jazdy do przodu i do tyłu odbywa się niezwykle łatwo za pomocą cyfrowego sterownika napędu (LDC) obsługiwanego przez prawy i lewy pedał przyspieszenia.

Układ kierowniczy

Koło skrętne pozwala bez wysiłku sterować pracą siłownika skrętu, który jest elementem hydrostatycznego układu skrętu i umożliwia wykonywanie obrotów wózkiem.

Wyposażenie hydrauliczne

Układ hydrauliczny obejmuje silnik i pompę hydrauliczną napędzające wspomaganie układu kierowniczego, podnoszenie masztu i pochylanie siłownika. Elementami układu hydraulicznego są również zbiornik oleju hydraulicznego z odpowietrznikiem i bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju oraz filtr ssawny i filtr ciśnieniowy.

Bateria

Układ elektryczny znajduje się w przeciwwadze. Wymagane zasilanie elektryczne jest dostarczane przez baterię 48 V zamontowaną w podwoziu. Otwierany panel po prawej stronie nadwozia wózka umożliwia szybką i wygodną wymianę baterii.

Wózek posiada w standardzie system odzyskiwania energii. Podczas hamowania lub kiedy operator zmienia kierunek ruchu, energia jest przekształcana w energię elektryczną i doładowuje baterię (kwasowo-ołowiową).

Hamulec

Wózki elektryczne E16-E20 są wyposażone w kilka układów hamulcowych: hamulec elektryczny i hamulec mechaniczny oraz hamulec zasadniczy i hamulec postojowy. Naciśnięcie pedału hamulca steruje hamulcem wielotarczowym w osi napędowej i załącza hamulec zasadniczy. Kiedy operator zmienia kierunek jazdy i zwalnia pedał przyspieszenia, wózek jest hamowany elektrycznie (hamowanie z odzyskiwaniem energii).

Wyjątkowy komfort obsługi

Układ wszystkich elementów sterujących wózka, regulowany podłokietnik z minidźwigniami oraz system dwupedałowy zapewniają optymalny interfejs między wózkiem a jego operatorem. Silniki jazdy są sterowane za pomocą pedałów jazdy do przodu i do tyłu, a prędkość można regulować. Każdą z rąk można odpowiednio sterować i obsługiwać inne elementy osprzętu dodatkowego, co pozwala na szybkie zmiany kierunku jazdy i wydajne układanie ładunków.

Podnoszenie, opuszczanie i przechylanie towarów można kontrolować za pomocą tylko jednej dźwigni sterującej (centralnego joysticka). Osprzęt dodatkowy może być sterowany przy użyciu drugiej dźwigni. Można ponadto zainstalować kolejny joystick do obsługi jeszcze innych elementów osprzętu dodatkowego. W razie potrzeby poszczególne urządzenia robocze (podnoszące, opuszczające i przechylające) mogą być także sterowane za pomocą indywidualnych joysticków.

Joystick Linde