Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.

Innowacyjna energia dla logistyki lotniskowej

7 sie 2019

Linde Material Handling prezentuje ciągnik Linde P250 FuelCell na wystawie inter airport Europe

Wydajne i bezemisyjne maszyny, których tankowanie jest wyjątkowo szybkie: wózki przemysłowe zasilane napędem FuelCell (ogniwami wodorowymi) stają się obiecującym rozwiązaniem energetycznym dla coraz większej liczby klientów. W związku z tym – i w samą porę na międzynarodowe targi wyposażenia lotnisk inter airport Europe 2019 – firma Linde Material Handling rozszerza swoją ofertę wózków FuelCell o kolejny model: ciągnik Linde P250 o uciągu 25 ton.

Infrastruktura portu lotniczego ma fundamentalne znaczenie dla sprawnej obsługi pasażerów i towarów. Ciągniki elektryczne odgrywają w tym kontekście istotną rolę – przewożą na przykład bagaż i ładunek na płytę lotniska czy dostarczają zapasy do sklepów w terminalu. Są bezemisyjne, charakteryzują się wysoką zdolnością holowniczą, a dzięki swoim kompaktowym wymiarom także doskonałą zwrotnością. Świetnie sprawdzają się nie tylko na lotniskach, ale również w przemyśle przetwórczym, handlu hurtowym czy na poczcie.

Na wystawie inter airport Europe, która odbędzie się w dniach 8-10 października 2019 roku w Monachium, firma Linde Material Handling zaprezentuje szeroką gamę swoich ciągników wraz z imponującą liczbą rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i systemów wspomagania. Szczególną atrakcją wydarzenia będzie napędzana wodorem nowa wersja ciągnika Linde P250. Oprócz oferowanych w standardzie licznych zalet (a są to m.in. solidne chassis, zabezpieczona przed wibracjami i hałasem przestronna kabina oraz trzy niezależne układy hamulcowe) model ten posiada także szereg korzyści wynikających z technologii ogniw paliwowych. Kilkuminutowy czas tankowania gwarantuje maksymalną dyspozycyjność, co stanowi szczególnie istotny aspekt w pracy wielozmianowej, a obsługa pompy wodorowej jest bezpieczna i czysta. Kolejne zalety to korzystna cena wodoru, unikanie przeciążania sieci elektrycznej oraz długa żywotność ogniw. Ponadto krajowe i europejskie programy finansowania mogą uczynić to rozwiązanie jeszcze bardziej atrakcyjnym z finansowego punktu widzenia. Jeśli wodór jest otrzymywany w wyniku elektrolizy za pomocą energii odnawialnej, takiej jak instalacja fotowoltaiczna lub kogeneracja na biogaz, emisja CO2 jest wówczas minimalna, co sprawia, że energia pozyskiwana w ten sposób jest szczególnie przyjazna dla środowiska.

Linde P250

W samą porę na międzynarodowe targi wyposażenia lotnisk inter airport Europe 2019! Firma Linde Material Handling rozszerza swoją ofertę wózków FuelCell o kolejny model: ciągnik Linde P250 o uciągu 25 ton

Wózki zasilane ogniwami paliwowymi są szczególnie opłacalne w przypadku firm, które eksploatują dużą flotę, wymagają od pojazdów wysokiej wydajności i wykorzystują je w pracy wielozmianowej z dużą liczbą motogodzin. Jeżeli wodór jest produkowany jako produkt odpadowy lub jest wymagany w produkcji, stanowi to dodatkowy argument przemawiający za napędem na ogniwa paliwowe.

Firma Linde Material Handling rozpoczęła prace nad wózkami napędzanymi ogniwami paliwowymi już 20 lat temu. Pierwsze pojazdy zostały wprowadzone do produkcji seryjnej w 2010 roku. Dziś oferujemy największy asortyment produktów na rynku. Ogniwa paliwowe można zamówić w około 80% wszystkich modeli Linde. Należą do nich wózki paletowe, wózki wysokiego składowania i wózki z przeciwwagą, w tym nasz słynny model Roadster, który zapewnia doskonałą widoczność.