Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.
Wózek do wąskich korytarzy Linde w magazynie wysokiego składowania.
Bezpiecznie przez wąskie alejki

Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (GSA) firmy Linde

Handel internetowy nieustannie zwiększa wymagania stawiane wobec intralogistyki, ponieważ zmienia się zachowanie klientów: liczba zleceń dostaw nieustannie rośnie, tymczasem wielkość partii na zlecenie jest coraz mniejsza. Aby sprostać tym wymaganiom, wiele przedsiębiorstw decyduje się na wydajne magazyny o wąskich korytarzach. Wysokie na 18 metrów regały i alejki o szerokości 1,8 m oferują gęstość magazynowania, która przekracza możliwości tradycyjnych magazynów nawet o 50%. W tych ciasnych warunkach ogromne znaczenie ma precyzyjna i szybka praca oraz minimalizacja ryzyka wypadków.

Dzięki asystentowi do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (GSA) firmy Linde Material Handling wózek do wąskich korytarzy dostosowuje swoje ruchy do warunków otoczenia. System znacznie redukuje niebezpieczeństwo kolizji z infrastrukturą magazynu, a także uszkodzenia pojazdu, towaru i otoczenia.


Bezpiecznie i wydajnie w wąskich alejkach

Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach działa podobnie jak pasywny system asystujący w samochodzie, który wspiera kierowcę podczas prowadzenia pojazdu. Za pomocą GSA wózek do wąskich korytarzy orientuje się w magazynie, wykorzystując osadzone w podłodze znaczniki RFID lub umieszczone na ramie regałów kody kreskowe. Dzięki temu pojazd może w każdej chwili określić, w którym miejscu magazynu się znajduje. Jednocześnie czujnik wysokości określa wysokość kabiny. W ten sposób system sterowania pojazdu w każdym momencie zna dokładną pozycję i aktualne parametry wysokości pojazdu.

Znaczniki RFID lub transpondery RFID to niewielkie nadajniki. Umieszczone w podłodze wzdłuż alejek, wysyłają informacje, które umożliwiają pojazdowi dokładne określenie jego pozycji. Jako alternatywy dla znaczników RFID można użyć oznaczeń z kodem kreskowym. Pozycja pojazdu w alejce jest rozpoznawana na podstawie naklejki z kodem kreskowym, umieszczonej w dolnej części ramy regału.

System GSA umożliwia zdefiniowanie w każdej alejce różnych stref, które ograniczają określone ruchy pojazdu ze względów bezpieczeństwa. Przykładowo możliwa jest automatyczna redukcja prędkości jazdy w określonych obszarach, na przykład przy pokonywaniu progów lub szczelin dylatacyjnych. Przy uruchamianiu systemu ograniczenia te są definiowane na trójwymiarowej mapie.

Celem uniknięcia kolizji wystające przeszkody w alejce są oznaczane na mapie cyfrowej, z podaniem ich położenia i wymiarów. Gdy pojazd zbliża się do oznaczonego obszaru, system GSA uniemożliwia operatorowi wjechanie w jego obręb. W każdym momencie system zna dokładne wymiary każdego pojazdu wraz z masztem, pozycją kabiny i wideł oraz automatycznie zatrzymuje wózek, zanim natrafi on na przeszkodę.

Wózek K firmy Linde Material Handling

Pewność prowadzenia

Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (GSA) rozpoznaje swoją poziomą pozycję w alejce za pomocą znaczników RFID lub kodów kreskowych, reaguje na nierówności podłoża i przeszkody na regałach, podłożu lub suficie, a następnie ogranicza w tych miejscach funkcje pojazdu, takie jak prędkość, wysokość podnoszenia czy wysunięcie wideł.

Funkcje asystenta do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach

Ilustracja dynamicznego hamowania na końcu alejki

Dynamiczne hamowanie na końcu alejki

System GSA zawsze wyhamowuje pojazd w optymalnym momencie, aby na końcu alejki osiągnąć wymaganą prędkość lub zatrzymać pojazd.

Ilustracja redukcji prędkości przed strefą hamowania i w jej obrębie

Ograniczona miejscowo redukcja prędkości

Ilustracja pokazuje prędkość pojazdu przed i wewnątrz strefy hamowania. W zdefiniowanych strefach hamowania pojazd redukuje prędkość do określonego poziomu. Pozwala to zredukować uszkodzenia towaru i pojazdu.

Ochrona przed kolizją dzięki zdefiniowaniu przeszkód

Dzięki dokładnemu zdefiniowaniu w programie GSA wymiarów przeszkody – w poziomie i w pionie – wjechanie pojazdu w ten obszar jest niemożliwe.

Lokalna blokada opuszczania

W indywidualnie zdefiniowanych obszarach pojazd nie obniża kabiny lub obniża ją tylko do określonej wysokości.

Przegląd zalet

  • Mniej uszkodzeń regałów i towaru
  • Mniej uszkodzeń pojazdu
  • Niższe koszty napraw
  • Większa częstotliwość przeładunku palet dzięki redukcji czasów przestoju
  • Większe bezpieczeństwo operatora
  • Elastyczne dopasowanie w razie zmiany sytuacji w magazynie

Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach może być stosowany samodzielnie lub w połączeniu z systemem nawigacji magazynowej firmy Linde. System nawigacji magazynowej firmy Linde umożliwia oszczędność czasu do 25% poprzez wybór optymalnej trasy dojazdu do celu.